Gå til innhold

Oddsen for å bli gravid mens man ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har blitt gravide mens dere ammet? Lille er nå ca 7 mnd og vi er i gang med å pröve på en til.

Fikk mensen igjen etter bare syv uker, og har siden da hatt den "regelmessig" ver 29-30 dag. Nå er den sen,er på dag 36, med masse mens/luft smerter i magen.(har vart i flere dager). Så kjennes hele tiden ut som den skal komme. Jeg tör ikke teste, er nesten sikker på at mensen er på vei.

Jeg ammer både natt og dag men lille har jo også begynt med litt gröt så det er vel litt vanskeligere å bli gravid da eller?

Og hvordan merker man att man er gravid mens man ammer? er det som "vanlig"? Når skal man teste?

Noen som har opplevd plutselige lange syklusser etter regelmessige noen mnd etter födsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, man kan fint bli gravid mens man ammer. Det er mest når man fullammer dag og natt og ikke har fått mensen man kan finne en prevansjons effekt, men man er ikke sikker da heller.

Med nr 2 begynte vi prøvingen når 1mann var 6mnd, fullammet henne ennå og hadde ikke fått tilbake mensen. Brukte da 4 mnd på å bli gravid...Med nr 1 og 3 har det klaffet på første forsøk...

Jeg oppdaget graviditeten ved at jeg merket symptomer, vanlige symptomer, og tok en test. Hadde jo ikke noe blødning så ble vanskelig å fastsette riktig termin, men ungen kom nå ut uansett heldigvis.

Det går helt fint å amme selv om man blir gravid. Jeg ammet frem til en mnd før nestemann ble født, da sluttet hun selv. Noen barn reagerer derimot på at melken forandrer smak

Lykke til med prøvingen.:)

Skrevet

Dattra mi ble ammet i et år og hun hang i puppen dag og natt de første 6 mnd og likevel så ble jeg gravid da hun var 4 mnd gammel.

Jeg fikk mens regelmessig ganske fort og da den ble forsinket så tok jeg en test. Merket vel egentlig ikke så mye ellers.

Men jeg anbefaler deg til å ta en test. Bedre å vite om du er gravid eller ikke enn å gå rundt å fundere.

Lykke til

Skrevet

Jeg er en av dem som får mensen tilbake ca 6 uker etter fødsel. Ikke alltid like gledelig, men da vi ville ha to tette var det helt supert : ) Hadde veldig ustabil syklus i starten men ble gravid da mellomste var 4mnd og det ble mindre nattamming. Hadde lite symptomer i starten, sikkert siden kroppen var fulll av hormoner allerede : )

Masse lykke til!

Skrevet

Står fremdeles uten mensen, men er vel nesten symptomfri. Eneste er vel masse luft i magen (hahaha) som også har vist seg i mine to tidligere svangerskap.

Så nå blir det vel å kjöpe en test da. litt rart om jeg skulle väre gravid egentlig, har alle odds mot meg hahaha:-)

(lite sex, hopper av i svingen, og ammer både natt o dag) Så blir spennende det her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...