Gå til innhold

Til deg som har mer en ett barn.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVORDAN ORGANISERER DU/DERE LEGGINGEN ?????

Vi har ei datter på 6 1/2 og ei på 6 mnd. Hun på 6 1/2 vil jo selfølgelig ha samme oppmerksomhet ved leggingen som før, men dette går jo ikke, når jeg skal legge begge samtidig. Det har blitt til at jeg legger meg ved siden av hun minste, gir pupp, slik at hun sovner med en gang. Deretter er det hipp som happ om hun største blir med å ligger ved siden av oss,til jeg er ferdig, eller om hun går på rommet sitt og leker seg til jeg kommer. Helst vil hun være med meg hele tiden. Har prøvd både å legge hun miste både før hun største, og legge etterpå. Men da blir det feil åkkesåm, enten for tidlig eller seint.

JEG lurer på hvordan dere andre gjør det jeg...puh ^^)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappan vil gjerne legge hun største, men for det meste så nekter hun å ha han med, det er bare mamma som gjelder...

Skrevet

VI har tre, gutt 4,5 år, jnte 2,5 år og gutt 6 mnd. Når jeg er alene med dem om kvelden gjør jeg det slik: Når de to eldste ser barne-tv får minsten pupp, grøt og kveldsstell og så får han ligge og leke seg på stuegulvet. Etter barne-tv får de to eldste kveldsmat. Etter dette steller jeg jenta vår og legger henne sånn ca. kl 7 mens storebror leker eller ser mer på tv. Så puttes minsten i seng - siden han er ferdig stelt er det bare rett i seng og så god natt. Eldstemann legger seg kl halv åtte. Slik får alle stell hver for seg om kvelden. Om morgenen er det mer alle-på-en-gang og veldig trangt på badet!

Skrevet

Lille tuppa vår vil legge seg tidlig så hun er i seng til kl 18.00 og sovner som regel med en gang:o)

Så da har jeg god tid til å smøre kvelds ok kose meg sammen medprinsen vår på 3,5 år.

Da ser vi barnetv og har kvalitedstiden han også trenger.

Men før vi kom inn i denne rytmen så var det litt impro og hipp som happ her i gården også.

Er jo pappaen hjemme så kan jo en legge babyen mens moren tar de som er eldre og så bytter man litt på. .o)

Hva med å prøve å legge hun minste litt før?

Skrevet

Når jeg legger alle 3 barna alene (5,5 år, 3,5 år og 9,5 mnd) så får alle på seg pysj og sånt først, største klarer seg jo selv og mellomste klarer det meste selv mens mini så klart må stelles helt av meg. Pusser tenner på de største så går de inn på rommet, pusser tennene til mini og så går jeg inn på rommet og legger ham. Når jeg ammet så gav jeg ham pupp mens de andre stelte seg ferdig og så ble det tannspuss på alle tre etterpå. Mini legger jeg bare, ikke noe dilling med ham. Deretter går jeg inn på rommet til de to andre og leser for dem, en historie og evt synger en sang og så er det natt. Hender jeg må avbryte lesingen noen ganger for å gå inn til mini og roe ham dersom han gråter. Vet at når min mann legger alle alene så tar han mini med på lesingen og legger mini til slutt, men det synesjeg er stressende, så jeg legger mini først.

Skrevet

Har to barn, 1 år og snart 3,5 år. Til og begynne med strevde vi en del og når vi var alene og de begge skulle legges samtidig. Minsten har vært veldig urolig og kavete siden fødsel, så det har vært en del skriking. Før måtte vi ligge inne sammen med han til han sovnet og da så storesøster på tv, men vi fant ut at dette ikke fungerte. Tok ganske lang tid før minsten roet seg og sovnet. Tilslutt måtte vi la han skrike litt for så og gå inn til han ofte, mens vi stelte og leste for storesøster.

Etterhvert gikk det seg til og idag fungerer det kjempefint og er ingen problemer med leggingen. Minsten får mat, stell og flaske mens storesøster får mat og ser litt tv. Minsten blir lagt og så får storesøster stell og bok med oss alene.

Det går seg nok til skal du se. Men vil nok også anbefale å legge minste først...

Lykke til

Skrevet

Jeg lurer på om ikke det går an å få hjelp av faren når han er hjemme???

Skrevet

Jøss... skulle nesten tro dette var meg;-) Har en datter på 6 1/2 og en datter på 6 måneder...

Siden den eldste har vært enebarn så lenge, har hun vent seg til litt (mye) ekstraservice fra meg. Det har stort sett vært jeg som har lagt henne i 6 år, for å si det sånn. Både av eget ønske og fordi pappan ikke alletid er hjemme på det tidspunktet. Så når vi fikk en liten frøken til, ble leggingen et problem. Jeg hadde puppene, så jeg måtte jo ta den minste. Derfor tror jeg storesøster var veldig glad den dagen lillesøster begynte å legge seg kl 18. Jeg bader og legger henne mens storesøster ser på barneTV eller leker. Da har vi 2 timer sammen uten at lillesøster er der og krever all oppmerksomheten. Etterhvert som den minste blir større ser jeg for meg kollektiv kveldsmat og deretter legging av mini mens den største surrer litt for seg selv. Kan jo ikke regne med at hun vil fortsette å legge seg kl 18 iall evighet.

Ellers; flott aldersforskjell, syns du ikke?

Skrevet

dattera mi e 8 år,bonusdatter på 4 år og en på 8 mnd.

ho på 4 spis kvelds etter barnetv, pusse tenna,så les i bok mens ho på 8 passe på han på 8mnd,så gir i han på 8mnd mat,legg han mellom halv 8-8,å ho på 8 e som regel oppe til 9,hvis det e farmen ol..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...