Sivalur Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Hvor mange ganger daglig kan man skylle med nesehorn egentlig? Så mange man bare orker?? Står på fenu-max glasset at man skal ta to tabletter to ganger daglig. Ved behov kan dosen dobles. Vil det si to tabletter fire ganger daglig? (ikke fire tabletter fire ganger daglig liksom..?)
dritgrei hei hei! Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 nesehornet vet jeg ikke noe om, men det er jo bare saltvann, så så veldig farlig kan det jo ikke være... med fenu maxen så dobbler jeg på denne måten: fra 2 tbl 2 ggr dgl, til 4 tbl, 2 ggr dgl.
OsloMor Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Nesehornet kan du bruke så mye du vil, det er bare bra. Husk å sjekke temperaturen på vannet på armen din, sånn som med melk til baby, den skal være kroppstemperert ikke for kald eller varm. God bedring!
Sivalur Skrevet 8. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2008 Takk for svar begge to. Rimelig lei av bihulene mine nå..
Inga Bling Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Jeg hadde ingen effekt av fenumax. Zyrtec og ibux funker som hakka møkk. prøvd det?
Sivalur Skrevet 8. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2008 Har ikke prøvd det nei. Er zyrtec allergimedisin? Alle gode råd mottas med takk, blir aldri kvitt betennelsen (veksler mellom bihulebetennelse og ørebetennelse, tror jeg er frisk så slår det ut igjen, sukk). Kanskje jeg skal prøve ibux også, det har jeg hvertfall hjemme.
Inga Bling Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Ta en zyrtec og en ibux morgen og kveld. minimum 3 dager, ellers fortsetter du til du har vært ok i to dager. Kombinasjonen av de to tablettene fungerer vistnok på bihulene, og for meg har det vært helt supert.Dette gjør du hver gang du kjenner at det begynner å dra seg til hodet. Verd et forsøk i alle fall. Sånn som fenumax.
OsloMor Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Jeg har kronisk bihulebetennelse og har hatt det i over 5 år nå, det som faktisk har effekt er å skylle med nesehornet, få resept på kortisonspray til nesen (kan brukes selv om en ammer) også bruke vanlig nesespray først og så kortisonsprayen (i en periode på 10 dager). Zyrtec har da aldri fungert på bihulebetennelsen min, selv om den blir utløst av allergi i vårhalvåret.
Inga Bling Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 zyrtec er allergimedisin ja. Citircin har samme virkning.
Inga Bling Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 Må tas i kombinasjon med ibux for å ha effekt. en zyrtec og en ibux (200 mg) morgen og kveld
OsloMor Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 Hmmm, interessant! Fader at jeg ikke tåler Ibux altså, ellers skulle jeg ha forsøkt det trikset selv:-)
Sivalur Skrevet 8. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 8. april 2008 Takk for tips, da skal jeg dra innom apoteket senere!
dritgrei hei hei! Skrevet 8. april 2008 #13 Skrevet 8. april 2008 jeg hadde bihulebetennelse hver vinter flere år, men den etter at jeg fant den fenu max'en så har jeg klart å holde det i sjakk, og har ikke hatt en ensete penicilinkur etter det. men zyrtec fikser jo så mange ting, at det skal jeg jammen huske :-)
Sivalur Skrevet 8. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 8. april 2008 Men dritgrei, tar du fenu-max forebyggende også da? Jeg har kun hatt bihulebetennelse en gang før. Og så fikk jeg det i februar, ble frisk med antibiotika, fenu-max og nesehorn skylling. I mars ble jeg forkjølet og det endte med ørebetennelse. Antibiotika i 17 dager og beskjed fra legen om å fortsette å skylle med nesehornet for å forebygge (dumme meg som ikke hørte på legen..) Nå i helgen begynte jeg å få halsbetennelse, men den ble nesten unngått men så har det nå altså slått seg på bihulene igjen. Er så lei av å være syk så nå bruker jeg alle råd jeg kommer over..
dritgrei hei hei! Skrevet 8. april 2008 #15 Skrevet 8. april 2008 Jeg må innrømmer at når jeg kjenner at det kommer, for det merker man.... noen dager før det setter inn så tetner det liksom til på en spesifik måte, da begynner jeg rett på dobbel dose.... fire dager, med både den, og alt annet vil du ha hele oppskriften???? hehehehehehe
Sivalur Skrevet 8. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 8. april 2008 Hehehe, alle tips mottas, ja takk.. Vel, nå er jeg igang med dobbel dose fenumax, xdoblet dose c-vitaminer, tran, skylling og ikveld blir det zyrtec og ibux - så får jeg håpe jeg er frisk imorgen!!
dritgrei hei hei! Skrevet 8. april 2008 #17 Skrevet 8. april 2008 så skal du kjøpe en boks med "avant garden" på helsekostbutikken, og en boks med "sambucus forse", mentholatum under føttene om hosten tar deg, og lavendelolje på halsen opp mot øret ved ørebetennelse... klart du er frisk i morgen... god bedring!
Sivalur Skrevet 8. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 8. april 2008 Tusen takk!! *noterer alle tips i huskeboken*.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå