Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 vi spare ca 8400 kr i mnd vis i går hjemme etter at permisjonen er over. det er inkl kontantstøtten...noen andre som tenke slik??
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 8. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 8. april 2008 skrivefeil.sku stå det ikkje deg
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 8. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2008 å i har ikkje fast jobb heller så blir bare mye tilfeldig jobbing...jobba bare mye som vikar på sykehjem så¨i fikk tjent opp til svangerskapspenger
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Hvorfor sparer du så mye på å gå hjemme?
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 8. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2008 fordi hvis i går hjemme slipp i å ha jenta på sfo som koste 2000 i mnd,slipp å ha mini i barnehage som koste 2400+ 450 i kostpenger+ kontantstøtta..veit ikkje kor mykkje den e på no i.. ho på 4 ska gå i barnehage,vis ikkje hadde vi spart over 2000 der å..
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 8. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. april 2008 i si vi spare,ikkje får... å i sa det inkludere kontantstøtta
Yo&La+spire Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 Det lønner seg iallefall nesten, så eg hadde helt klart gjort det:) Eg skal vere hjemme med dattera mi til hun er 1.5 år og deretter studere litt, men skal ikke ha henne i barnehage. Da sitter eg igjen med det samme som deg ca (stipend (ca 3000 i mnd) +sparte barnehagepenger+kontantstøtte vs. lønn)
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 8. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. april 2008 i å har lyst å gå hjemme litt ekstra,derfor i lure på om det lønne seg... har søkt skole te høsten,får sjå om i kjæm inn da...
aanonym Skrevet 8. april 2008 #12 Skrevet 8. april 2008 Regnestykket ditt stemmer vel bare dersom du ikke jobber? I de fleste jobber tjener man vel nto mer enn 8400, så det skal ikke mye til for at det lønner seg ren tøkonomisk å jobbe fremfor å gå hjemme? Men for all del, dersom du trives med å gå hjemme er det greit. Pass bare på at du tar tap av fremtidig inntekt med i regnestykket, bl.a. pensjon. Og så får vi krysse fingrene for at du tilhører den minoriteten som IKKE opplever samlivsbrudd. Halvparten av alle ekteskap strander, og andelen samboerskap er langt større. Så om du skal gå hjemme må dere sørge for pensjonssparing og avtale om kompensasjon med mannen din. Noe annet vil være veldig naivt.
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 8. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 8. april 2008 ja hadde tenkt å gå hjemme resten av livet lissom.. e snakk om kanskje et år... det der var det teiteste svaret i noen gang har lest. snakke om samlivsbrudd ol..var ikkje det i spurte om i det hele tatt. å vis en ska tenke på at man kan bli alene,så e det ikkje vits å være gift/samboer da...
aanonym Skrevet 8. april 2008 #14 Skrevet 8. april 2008 Hjertelig takk for hyggelig tilbakemelding. Du spurte om det lønte seg å gå hjemme, og jeg svarte ut fra flere perspektiver. Det er nemlig ikke noe enkelt ja-eller-nei-svar på spørsmålet ditt. Du sa ingenting om hvor lang tid du tenkte å gå hjemme. Jeg er en av de mange som har opplevd samlivsbrudd, så det er naturlig for meg å ta å ta den muligheten med i ethvert regnestykke. Sorry, men sånn er verden i dag. Du tror ikke det kan ramme deg, men det kan det så absolutt. Det er fremdeles vits i å ta sjansen på å gifte seg likevel, det har jeg gjort. Min plan er at ekteskapet skalø være resten av livet, men det kan man aldri få noen garanti for. Det er nemlig mulig å ha to tanker i hodet samtidig, skjønner du. Men det blir kanskje litt i meste laget for deg. Bortsett fra det, om svaret ditt viser måten du omgås folk på, er det kanskje best du holder deg hjemme en god stund. Fortrinnsvis uten ungene, slik at de får lære oppførsel fra andre enn deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå