bollenr3 Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Kjøpte en bæresele da dattera vår ble født, men den var skikkelig dårlig(husker ikke merket... noe på p...). Nå når den nye babyen kommer vil jeg kjøpe ny, siden jeg ikke kommer til å bruke den vi har iallefall. Men er litt i tvil om jeg heller skal kjøpe bæresjal.. hva skal dere ha?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Jeg får helt vondt når jeg ser folk kommer å bærer en liten baby i babybjørn,det ser ikke noe godt ut for dem og mange fysioterapauter mener at dette ikke er bra, Da er det bedre med et bæresjal av en eller annen type.
snuppa-høygravid! Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Heisann! Jeg har tenkt å kjøpe meg en BabyBjørn i alle fall, angrer på jeg ikke gjorde det med forrige. Virker veldig greit å ha når man er hjemme, mye byssing o.l. Veit ikke hvorfor, men synes det virker som mye "styr" med de sjalene.. Men mulig jeg tar feil altså!
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Har ikke tenkt så langt egentlig...hadde egentlig "glemt" at det også var noe en gjerne trengte he he Husker eg brukte babybjørn til eldste frøkena, og at det fungerte helt greit. Sjal har eg aldri prøvd, men så er vel det ganske nymotens her til lands?! Ikke vet eg hvordan det fungerer, men tror eg ville følt meg litt tryggere med en babybjørn:) Godt mulig eg tar feil he he
ajate *høygravid* Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Neida neida neida - det er ikke noe utrygt ved sjal! Derimot er det masser av fordeler. Baby blir gjerne roligere ved å være så tett inntil kroppen, man kan amme i den og ha hendene fri til andre ting eller ev. større barn. Jeg kom alt for sent inne i denne bæreverdenen forrige gang, men er nå helt hekta! Babybjørn bør ikke brukes i alt for stort omfang da det belaster hoftepartiet til babyen. Jeg skal ha strekkvikle/elastisk sjal til den nyfødte. Senere går jeg nok over til ringslynge. Ved ca 6 mnd er en Mei Tai å anbefale. Fyller ingenting og veldig smart til feks reiser. Det er en jungel der ute mht bæredimser. Og husk at de fleste bæredimser trenger en innlæringsperiode - men det kan la seg gjøre! Anbefaler nettsiden tettinntil.no Der kan du lese om de ulike typene og finne forhandlere og brukte ting. Eller ev. få kontakt med andre og prøve ut ting før du kjøper. Alternativt kan man se på den danse siden slyngebarn.dk Lykke til!
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Oi alt dere vet:p Med dette innlegget må du jo være garantert jobb innen bæresjal he he Takk for info, skal ta en titt:)
ajate *høygravid* Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 he he jeg er ikke den eneste Man kan bli bitt av basillen før man aner det og man møter masse hyggelige mennesker på disse sidene +++ det finnes mange lekre ting der ute. Kan være fint å starte med noe brukt hvis man kan holde fingrene fra alle de flotte nye tingene - kan dog være vanskelig Priser varierer veldig så se på forskjellige alternativ
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Jeg kommer også til å satse på elastisk bæresjal, og ha det med meg på klinikken. Spesielt hvis jeg må ha nytt KS er det fint å kunne bruke sjal og slippe å løfte og styre med babyen hele tiden. Mye bedre å bare han den på magen hele tiden inni sjalet Noen som vet om noen butikker i Bergen som har det?
Saltlakris Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 Jeg skal og kjøpe bæresjal av en eller annen type, mye å velge mellom :)Har sett at man også får sjal som er ferdig knyttet, og som burde være like enkelt i bruk som BB
Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 hadde babybjørn med den første. veldig plaga med bekkenet i svangerskapet og måneder etter fødsel, og den var ikke noe god å bruke, men med en unge med kolikk blei det mye bæring og vonde armer. Kjøpte et elastisk bæresjal ¨på krusedull.net og syntes det var mye bedre (må jo knyte det et par ganger for å bli komfortabel med det, og da gjør man det like fort som man setter ungen i en babybjørn). Syntes det var mye me behagelig for ryggen min å bære i sjal enn i BB. Var plutselig ik så vondt lenger. Så det anbefales virkelig. Er forresten mange ulike måter å knyte på så trenger ik bare å bære barnet mage mot mage. Fulgte med en bruksanvisning og mange ulike bære måter Lykke til med valget. Ang BB! Tror de har blitt mye bedre de siste årene også da, og det varierer jo fra merke til merke der også
bollenr3 Skrevet 8. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. april 2008 tusen takk for mange svar:) Det blir garantert bæresjal/slynge på meg! Nå gjelder det bare å finne ut hvilken type jeg vil ha;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå