Gå til innhold

Dere som har spiral, se her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har time hos legen for å sette inn spiral, har tenkt å sette inn hormon spiral, men ønsker synspunkter og erfaringer fra dere.

Det jeg er mest redd for er alle bivirkningene, noen går opp i vekt, noen får uren hud, noen mister sex lysten osv.

Hva er din erfaring??

Noe prevensjon må jeg ha, har 2 barn og godt over 30 år og føler ikke jeg ønsker noen flere barn akkurat nå.....gikk på p-piller tidligere men det merket jeg har brukt i alle år er utgått, hadde ingen spesielle plager mens jeg brukte det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fått en del kviser/hudormer på ryggen,å i ansiktet.

Skrevet

Jeg har ikke brukt det selv, men har to venninner som rett og slett fikk depresjon av å bruke den (pga hormonene) og de måtte derfor ta den ut. Har ei annen venninne som la på seg veldig mye da hun brukte den (som jo kan være en bieffekt). Men så har jeg også flere venninner som er veldig fornøyde med den og i tillegg slipper å ha mensen :)

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd. Hadde noen småblødninger første 1-2mnd, men etter det ingen blødninger i dethele tatt. Har ikke mensen, en det kan jo være fordi jeg fortsatt ammer også... Ellers ikke merket noen bivirkninger.

Skrevet

Jeg hadde hormonspiral og jeg fikk bivirkninger som nedsatt sexlyst, humørsvingninger og fikk krampe smerter i magen...

Jeg hadde den i 4 år og krampene i magen fikk jeg først etter ca 3,5 år

Skrevet

jeg har hatt hormon spiral ca 1 år. hadde syke smerter i undelivet og nedover beina, fant senere ut det var pga spiralen satt feil.

har hørt man må forvente noe smerte en tid, men dersom det ikke går over så ikke nøl med å gå til legen for å få det sjekket, at alt er bra.

fikk dyttet den på plass igjen jeg da, sist jeg var inne hos legen. smertene er nesten borte og blødningene redusert. så fornøyd nå!

Skrevet

hva med kobberspiral da bare for å unngå hormonene?

Skrevet

Jeg har nylig satt inn kobberspiral. Det virker greit, men blør mye i tide og utide... Håper det stabiliserer seg etterhvert. Hatt den et par mnd nå.

Skrevet

jeg blødde i 7 mnd.. fikk ingen sexlyst og kjente humøret opp og ned... har nå tatt den ut er veeeldig glad for det.. Jeg gikk ikke opp i vekt eller fikk stygg hud...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...