Gå til innhold

Hodepine og blodtrykksfall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ahh, nå er jeg så usikker på hva jeg skal gjøre. Sliter med konstant hodepine (av varierende grad såklart), og blodtrykksfall til tider, som setter meg helt ut den tiden det pågår (noen minutter). Skal - skal ikke på jobb!?! Kroppen vil ikke presse seg, vet hodet blir værre der (er lærer), men så er det den samvittigheten og pengebehovet da (er bare tilkallingsvikar). What to do??

(sukk... måtte bare få ut frustrasjonen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du har jobbet i 4 uker så har du rett på sykepenger av trygdekontoret på lik linje som andre arbeidstakere, men du har ikke rett på egen melling før etter 2 til 3 månder.

Det vil si at om du ikke er i for til å jobbe så bør du gå til legen din og få en syke melling.

Sykepenegene vil bli utregnet fra hva du har tjent og utbetalt av trygdekontoret. de første 14 dagene vil arbeidsgiver måtte betale.

Sykepenger er skatte pliktet og der for med i bergningen av fødselspenger.

Så dersom du har jobbet i 4 arbeidsuker hos arbeidgiver og blir sykemeldt resten av de 6 av de 10 siste måndene før fødslen vil du kunne få utbetalt fødselspenger selv om...

Skrevet

Tusen takk for fint svar :)

Ringte og sa jeg ikke kom idag. Har vært ansatt i kommunen i over et år, så det er greit. Kan nok bruke egenmelding for i dag, men fortsetter dette tar jeg kontakt med legen.

Men når sykepengene blir regnet ut fra hva jeg har tjent, hvordan blir det når mnd.inntekten har variert de siste måndene?

Skrevet

når inntekten din har variert må arbeidsgiver sende inn en beregning av ca hvor mye du tjener i måneden til nav. gjennomsnittlig altså. det er da dette du får utbetalt i sykepenger;)

Skrevet

du må selvsakt ikke jobbe om du ikke er i form til det det jør jo ikke godt for noen :)

Huff bra at du tok svaret mitt sånn..syntes jeg var allt for fakta basert men det jeg mente var : sleng bena på sofan og slapp av hjemme i dag :)

Ikke bekymmre deg for penger , men ta vare på deg selv :)

Godt at du ble hjemme i dag ta en dag til du har jo 10 egenmellinger i løpet av et år og dessuten får du betalt for denne vakten i dag og de andre som du er hjemme fra så sant du var satt opp før du ble syk - iallefall vanelig praksis i bergen og fjell kommune.

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...