Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først vil jeg bare si at jeg hvet man skal være glad for at man har en jobb men jeg trives ikke med det jeg gjør.Gjør bare masse feil og husker utrolig dårlig.KOmmer ikke så veldig godt overrens med sjefen heller.Jobber i mat butikk.ikke akkurat drømme jobb.Og jeg har bare 108 kroner tima.Har forstått at jeg skal ha mer en det i timen.Men hva skal jeg gjøre med det og å gå opp i lønn?Men det som plager meg mest er at jeg har bare ettermiddags vakte.Får jo ikke sett barna.Gruer meg til jeg skal snart begyne på jobb igjen.blir ikke noe arti.HAr pratet med sjefen om ikke jeg kan få litt mer dag vakt men det har han sagt nei til.Hva skal jeg gjøre?Få han til å sparke meg?Kan jo ikke slutte selv.Får da må jeg vente i 8 uker foår å få penger av NAV og det har jeg ikke råd til.Har søkt på mange jobber men ingen vil ansette meg.Blir så deprimert av å tenke på dette.Trenger sårt å høre hva andre har å si til dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke noe greit ut, det første jeg tenkte på var om du har fått nok opplæring i denne jobben ?

Du forteller at du har bare ettermiddagsvakter, får du ikke kveldstillegg da i tillegg til de 108 kronene ?

Uansett så er det nok lettere å få ny jobb når du har en jobb, istedenfor å søke jobb når du er arbeidsledig. Så jeg ville ha forsøkt å holde ut til du finner en ny jobb, hvis det lar seg gjøre. Du trenger ikke å fortelle i et intervju at du mistrives i denne jobben og det er derfor du ønsker ny ;)

Du sier du har søkt på mange jobber men ikke fått ny jobb ennå, da ville jeg tatt en titt på CV'en og sett om den trenger en finpussing eller kansje det er søknaden som må jobbes litt med. Og så øve seg på å svare på mulige spørsmål i tilfelle du kommer inn til intervju, da er du godt forberedt og det hjelper på selvsikkerheten :)

Det er sjelden god ide å få en sjef til å gi deg sparken, dvs. gjøre en så dårlig jobb med vilje at han gjør det. Fordi at det kan slå dårlig ut når fremtidige arbeidsgivere kansje kontakter gamle sjefen din og får høre at du fik sparken...

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er men 108 kr i timen var ikke mye. Og som hun over meg svarer, hva med UB tillegg? Har du vitnemål fra videregående vil det kunne trekke opp lønna di litt. Ikke slutt før du har fått en ny. Fiks litt på CVen og gi den ut overalt! Åpen søknad er lov. (sørg for at du får levere den rett til sjefen da du samtidig vil å gode muligheter for å gi et godt førset inntrykk og vedkommende vil huske deg. Lykke til

Skrevet

Heisann!

Jeg har ett tips til en god jobb til deg, send meg en PM:)

Skrevet

Veit ikke hvordan arbeidsmarkedet er der du bor, men har du prøvd å melde deg som vikar på sykehjem, i barnehager o.l? Hvis du har mulighet til å ta noen vikarvakter iblant så får du i alle fall et bein innafor et annet sted, og mange har behov for vikarer å ringe etter. Kan være starten på en ny jobb, det. Men skjønner at det kan bli litt mye jobbing.

Skrevet

Tusen takk for alle svarene.Jeg har ingen videregående utdaning.Men jeg har jobbet i butikk osv får...Jeg er 26 år.Jeg hvet at han ikke burde få en grunn for å sparke meg men jeg er så desperat.HAr sendt inn søknader over alt men ingenting skjer.HAr fått hjelp av mann min til det.Hva er PM???

Skrevet

PM står for personal message. Hvis du klikker på nicket til en som har skrevet en beskjed så får du opp profilen deres, og så kan du sende en beskjed direkte til den personen, som ingen andre ser. Lykke til videre og ikke gi opp, til slutt får du ny jobb!

Skrevet

Enig i de som råder deg til å:

-ikke si opp jobben enda

-ta et nytt overblikk på cv og søknad

-fortsette å søke

Og kanskje vikarbyrå er noe for deg?

Uansett er det ikke gøy å stå uten jobb. Særlig om man blir gående slik lenge. Og det er lettere å få ny jobb om man er i jobb:)

Organisere seg i fagforening kan forresten være lurt i forhold til rettigheter i forbindelse med lønn og slikt.

Skrevet

har du lenge igjen av permisjonen da?Jeg sa opp jobben min så har jeg meldt meg arbeidsledig.Når permisjonen min er over så har jeg gått over 8uker og da vil jeg få penger fra nav.

Skrevet

Er de medlem i handel og kontor? Hvis ikke, så meld deg inn!! Det lønner seg. 108 kr timen er veeeldig lite syns jeg. Minstelønnen for de over 18 skal i følge tariffen i alle fall være 110,91, og det er ca 2 år siden den var det. Men så er jo spørsmålet.. er det tariffavtale på din arbeidsplass? Ellers kan de egentlig mikse og trikse så mye de vil... og da er det jo ikke UB-tillegg heller. Det er ikke tariffavtale der jeg jobber, men jeg har mye mye mer enn deg i timen, så jeg har flat lønn, men jeg har mer enn dt jeg ville hatt iregnet alle UB-tillegg og ansinitet, men så jobber jeg i en grei kjede også.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...