Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere på dere når dere ammer blant folk? Vanlige gensere, skjorter eller spesielle ammetopper? Synes dere det er vanskelig å finne pene og ammevennlige klær? Jeg synes nemlig det skulle vært mer utvalg i pene ammeklær, f.eks kjoler og pene topper.... Jeg liker å amme overalt, men jeg liker også å være elegant.... Jeg vil gjerne vite hva dere andre synes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker vanlige klær som ikke er helt tighte, men innsvingte. Kjøpte en ammetopp, men fant ut at jeg ikke likte patentene på ammeklær. Nei, gå for dine vanlige klær, de du trives i. Det er bare å løfte litt opp og amme diskret :)

Skrevet

http://www.motherwear.com/

vet ikke om det er verdt å bestille til Norge, men her har du noe å se på ihvertfall. Er fornøyd med Boob sine ammegensere jeg da, ellers bruker jeg bare vanlige klær

Skrevet

Jeg kjøpte noen billige ammesingleter på hm, Også har jeg bare vanlige klær utenpå=)

Da får jeg ammet diskre, skjult mageflesket og gå med skikkelige klær=)

Skrevet

Jeg ble litt deppa av ammetopp-utvalget på HM ja, de har jo fått en ganske stor mammaavdeling etterhvert så man kunne kanskje forvente litt mer? det jeg fant var bare noen få topper (var ikke ute etter singleter og tskjorter) som i tillegg har mønster som kan utløse ett og annet epilepsianfall:( Har en genser fra BOOB, og to topper fra HM, utover dette bruker jeg vanlige klær. Har alltid singlet som kan dras ned under og sånn føler meg meg litt mindre naken når jeg må dra opp genseren.

Skrevet

Jeg bruker enten ammetopper fra HM (ganske lei av dem ja..), eller ammesinglet (fra HM) med genser utenpå.

Men må bare spørre dere andre som bruker ammesingletene: Bruker dere ammeBH under eller bare singleten? (Disse har jo sånne strikk som gjør at de får litt bh-effekt...)

Skrevet

Bruker helt vanlige klær. Alt utenom kjole. Fant ut at det ikke var særlig lurt:)

Skrevet

Jeg bruker amme-bh under ammesingletten. Synes ikke strikken under holder puppene nok på plass. Men det er vel smak og behag, og kanskje størrelsen på puppene har noe og si også. Vet andre som ikke bruker bh under.

Ellers liker jeg godt toppene fra Boob, men de er jo skikkelig dyre så jeg har bare 2 stk.

Skrevet

Bruker mest ammesingletter fra hm med vanlige klær utenpå. Har også kjøpt noen vanlige singletter som kan draes ned og noen utringede topper som jeg kan dra til siden. Utvalget av ammetopper er helt fryktelig, og det samme synes jeg også om gravideklær. Føler at det er umulig å finne noe som ikke er grått, brunt eller sort.

Skrevet

Jeg bruker helt vanlige singleter som er såpass store at de kan dras ned som jeg kjøpte billig på HM, så har jeg alle mulige typer topper over disse igjen som jeg drar opp. Velldig lurt. Jeg syntes ihvertfall at livet ble mye lettere etter at jeg fant den løsningen der. Nå har jeg stort sett alltid singlet under, så kan jeg bruke alle klær jeg vil over. (eller som noen har nevnt over her: kjole.... ikke så lurt..)

Skrevet

Hehe ser for meg amming med kjole :-)

Jeg har kjøpt noen BOOB-topper, og et godt tips er å ha en BOB singlet under og vanlige klær over.

Jeg synes vanlige topper den man må blotte hele magen er ganske kjipt ...

Skrevet

Kjøpte en ammetopp på HM og den ene gangen jeg har brukt den ble hele toppen gjennomvåt av melk. Var når mini var ca1mnd og jeg hadde mye melk som sprutet når han slapp taket. Klarte normalt å beskytte klærne, men ikke med den ammetoppen. Etter det har jeg brukt vanlig singlet jeg har dratt nedover og vanlige klær over. Har faktisk brukt kjole noen ganger også, men kun blant kjentfolk og da har jeg hatt en kjole jeg har kunnet dra ned under puppen og gjerne en singlet under jeg har dratt opp.

Skrevet

forresten, vi hadde dåp i helgen. Bunadskjorte går ikke inn under kategorien "ammetopp" :P

Skrevet

Satt å tenkte på dette når jeg ammet i dag morges. Om natten og når jeg er bare hjemme bruker jeg ikke hverken amme-bh eller amme topp. Men jeg har 2 bh'er og 3 topper som jeg bruker når jeg skal amme blandt andre mennesker.

Men tenkte på hva i all verden jeg skal gjøre med dåpen. Jeg har bunad, men sann som ikke er mulig å kombinere med amming. Derfor må jeg jo kjøpe meg noen nye klær til dåpen, men hva lissom?

Har funnet ut at det ikke er mulig å bruke annet enn amme topper ute, har ingen fin mage jeg kan vise frem.

Men tror jeg skal prøve singlet og vanlig topp over en dag. Orker ikke tanken på å bruke disse 3 toppene resten av tiden jeg ammer. Og blir for dyrt å kjøpe Boob topper. De 3 jeg har er fra HM, og var alt jeg fant der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...