lisenr3 Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Jeg ligger over det grønne feltet på SF- målet... Var ved siste kontroll 27 cm i uke 26. Bør dette følges opp ekstra med f.eks en Ul for å sjekke hvor stort barnet blir? Jeg er nokså lita av vekst- og har to barn fra før....siste var for 6 år siden- og var 4150g, 52 cm...og hadde hodeomkrets på 39 cm. Jeg vil gjerne føde naturlig denne gangen også- på tross av vedvarende bekkenproblemer (som har vart siden jeg var 3 mndr. på vei med nr 1) Jeg er bare litt engstelig for at babyen skal være enda støre enn den forrige...tenker da mest på hodemålet. Er det noen andre som har noen erfaringer med dette? Som evt. har fått ekstra oppfølging pga. stort sf-mål?
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 trodde det var vanlig med store barn tidligere å høye fs mål å gå til vekst kontroll etter uke 32?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 SF målet ditt er jo ikke så mye over det grønne (likt som mitt...) og tror ikke det er nok til at de vil sjekke det. Ikke så lenge du følger din egen kurve i forholdt til tidligere SF mål i dette svangerskapet. Men dersom du er bekymret for at den skal være veldig stor pga tidligere barn så gi beskjed så kanskje du får en vekstestimering :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå