Vilja<3 Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Vi skal flytte til høsten og hadde tenkt å leie en bolig i starten, men nå har vi fått veldig lyst å kjøpe noe. Min mann er ferdig utdannet til sommeren og får begynnerlønn på 440 000 menst jeg er student, altså kun en inntekt. Men har hørt at det gå an å betale kun renter en stund (f.eks til jeg er ferdig utdannet) og vi tenkte å få kausjonist. For å kjøpe noe må vi låne rundt 2.mill, dersom vi skal leige noe der vi skal bo må vi ut med minst 12 000 i mnd. Vi har jo ikke lyst å bo oss i hel men kanskje må vi betale like mye i leige i mnd som vi må om vi kjøper noe? Tenkte å snakke med banken en dag men ville jo høre om dere har noe peiling/ erfaring?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Har dere noe å selge da??? Eller må dere 100% finansiere?? Ellers kan jeg jo si at vi betaler 16000,- på et lån på 2 650 000,- Og hvis dere kan klare 12000,- så er jo det litt lån da. Og avdragsfritt kan man sikkert få, så lenge det er for en periode. Du ble kanskje ikke noe klokere, men jeg prøvde ))
Bolla og lille rosin Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Heisann:) Vet ikke hvos mye det hjelper, men kan si litt om hvordan vi gjorde det.. Jeg var student med 50% stilling, mens sambo var i jobb og tjente ca. 380000 i året når vi kjøpte bolig.. Vi tok opp lån på 165000, og det var ikke noe problem. Vi har betalt renter frem til nå, og har fått beskjed av banken om at vi kan gjøre dette i fem år, og da evt. refinansiere til å betale renter i fem nye år til (ikke at vi kommer til å gjøre det, men..) Dette er fordi boligne øker i verdi og banken har sikkerhet i huset selv om dere ikke betaler avdrag... Sambo var inne og kikket i dag, og de har igjen satt op renta, så nå betaler vi ca. 10000 i mnd bare i renter + at vi betaler jo andre utgifter man slipper når man leier (kommunale avgifter osv.) Håper du ble LITT klokere av dette i alle fall;) Lykke til!!!
Vilja<3 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2008 Takk for svar. Ja det er vel dette med rentene som stiger hele tiden, det er vel en risk å ta kanskje. Vi har ingenting å selge, vi har 200 000 til innputt men ellers blir det lån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå