Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Jeg og sambo er ikke gift, så da har jeg vært å hentet skjemaet "erkjennelse av farskap" på nav. Jeg har skrevet alt av opplysninger på og signert. Nå må far til nav og vise legitimasjon og levere skjemaet. Må jeg også møte opp sammen med barnefar? Frister lite å dra så langt,heh.. Får jeg utbetalt feriepenger i år, selv om jeg har gått ut i permisjon?
Gjest Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Hei! Du må ikke være med når han skriver under på papirene nei. Vi gjorde det for ei stund siden og da var det bare barnefaren som møtte opp! Og du får jo feriepenger for det du tjente i fjor! De kommer nok i juni eller juli!
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Takk for svar, ble litt klokere
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Han kan jo skrive under på dette på sykehuset etter fødselen.
gullunge+1imagen Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Det er forskjellig rutine fra plass til plass tror jeg nok.. Sist skrev barnefar under på sykehuset etter fødsel, det var på Orkanger sykehus utenfor Trondheim. Nå derimot ønsker jordmor at vi skal ha gjort dette før fødsel, og bor nå i Molde.
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Her hvor jeg bor (troms) så kan man ikke gjøre dette på fødeavdelingen. Det sa jordmor til meg, man må visst til nav og ordne dette selv. Var kommet nye ordninger.
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 oooops, dette var jeg ikke klar over. Man må altså ta kontakt med anv å få skjema før fødselen altså?
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Er tydeligvis forskjelig fra sted til sted.. Men jeg fikk beskjed av jordmor at vi måtte ordne dette selv, helst før fødselen siden far ikke har noen som helst rettigheter før mor/far har skrevet under på dette skjemaet. Dvs at hvis det skulle skje noe med mor under fødselen(koma,dødsfall osv) så må far gå igjennom masse papirarbeid og barnevern for å få ansvar for barnet. Var dette vi fikk beskjed om. Jeg stakk innom nav og spurte etter dette skjemaet, men far må også møte opp og vise legitimasjon.
lille_mille Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 hvilket skjema er dette? Fant det ikke inne på Nav jeg...
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 På Ahus så fikk faren skjemaet og fylte ut etter fødselen sist. Må undersøke om det har blitt nye regler de siste to årene.
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 Det heter "erkjennelse av farskap".. Enkelt og greit Her er den på nett: http://www.domstol.no/Globale_filer/FIDO/Jus%20og%20saksbehandling/Publikasjoner/Skjema/Erkjennelse%20av%20farskap%20bokm%C3%A5l.pdf Men jeg hentet det på nav.
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 8. april 2008 #12 Skrevet 8. april 2008 Sorry linken funket ikke.. Gå inn på google, "erkjennelse av farskap", så er det den øverste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå