vimsan Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Synes mye av "dagens barne-tv" er.. hva skal jeg kalle det.. Husker liksom lekestue, labbetuss, portveien 2 og de der (for ikke å snakke om høyt savnede skomakergata til jul) og en venninne og jeg snakket om dette i helgen og fant ut at mye av barne-tv er program vi ikke liker. F.eks "hvem har bæsja" ol.. Skjønner at det skal lære barna litt, men lære om dyr ved bæsj liksom.. Finnes andre måter:-) Kan jo hende vi er blitt så gamle at vi faktisk ikke ser hva dette gir barna, men kan ikke huske at datteren min ser en bæsj og analyserer eller vil vite hvilket dyr den kommer fra.. Er jeg blitt gammel?:-)
Gjest Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Må først og fremst si at jeg syns det er dumt at jenta mi ikke er interessert i å se på "Ugler i mosen" Syns det er en flott måte å lære barna om naturen på. Jeg er 79-modell og selvfølgelig syns jeg at barne-tv fra min tid var best, men det dreier seg nok mye om mimring. At man husker det som veldig bra, men så er det kanskje ikke så bra alikevel.... Alle disse programmene fra Disney channel er jo kanon bra Bali blir elsket her i huset. Men et par ting er nok jeg og barna veldig uenig i, Skrimmel Skrammel og Kalle og Molo.Det er barne-tv jeg ikke skjønner så mye av. Kalle og Molo er kanskje en type Vibeke Sæter program, hvor man oppsøker ulike bedrifter, men det nebb-dyret er jo bare slitsomt. Og jeg syns Skrimmel Skrammel burde hatt flere sanger som barna kjenner igjen og ikke egen produsert musikk. Men jeg er egentlig fornøyd så lenge det fenger ungene og de er fornøyd. Men liker ikke u-hu eller andre type programmer som handler om hekser, trolldom og magi, spøkelser og andre overnaturlige ting. Da blir tv`n slått av med engang.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Ungene her liker veldig godt ugler i mosen, det med "hvem har bærsja" syntes de er veldig stas. Og når vi er ute på tur i skogen hender det vi ser på dyre bærsj. Det gjør de jo også i barnehagen. Det husker jeg også fra min barndom. Skirmmel skrammel, syntes jeg bare er bråk, det er ikke ungene så intressert i heller. Men det jeg liker aller minst er uhu, da blir de faktisk litt reddde.. Men alt i alt syntes jeg barne tv er bra jeg!
mamma til twins Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Ja.. Absolutt alt var jo så mte bedre i gamel dager. Vi er kommet i den generasjonen. Velkommen etter! Trøst deg med at de lager barne-TV for ungene, ikke for mimrende voksne. Unger i dag liker ikke Skomakergata, og etter å ha sett det i voksen alder så skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg gjorde det da jeg var liten heller. Alt går så himla saaaaakte. Takke meg til Sauen Shaun og annet snadder. Det er godsaker det gitt.
mamma til twins Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Skrimmel Skrammel er seriøst det dårligste jeg noensinne har sett på barne-tv. Kalle og Molo er hakket bak. Nei og nei... Er enig med deg jeg.
mamma til twins Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Uhu er det eneste jenta mi gidder å se på. Hun er 9 år og har nok vokst fra barne-tv tror jeg. Her er det Disney-channel som gjelder. Det er jo det som er så vanskelig med barne-tv da, de har 40 minutter til å fenge barn med stort aldersspenn.
jaja.. Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Tykkjer jo at barne-tv var meir "kosleg og stemningsfullt" før i tida. Litt meir sånn urealistisk godslig på ein måte. Eli og Jarle i portveien 2, lekestue, skomakergata osv....men med dagens inntrykksmengde frå reklame, video, og elles i kvardagen så er det kanskje ikkje rart om ungane tykkjer desse "enkle" programma er kjedelege. Skomakergata ja...ein gammal rar fyr som pratar til ein tøffel, og lokkar borna inn til seg med litt bollar og div. Det høyrest mest ut som ein kar eg hadde bedt ungane halde seg laaangt unna i verkelegheiten Men eg tykkjer sjølv at skrimmelskrammel, uhu, kalle og molo var dårleg barne-tv. Ungane her i huset vil ikkje sjå på det heller. Og etterkvart vart nrk gradvis erstatta av playhouse disney og toon disney. Minsten er veldig glad i små einsteins, og mikke mus klubbhus. Tykkjer egentleg at det er mange fine program for barna i dag og eg. Men ikkje nødvendigvis på NRK nei...
Grateful mom Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Signerer på Sauen Shaun, det er hysterisk morsomt, både for store og små her i familien!
Mamma mjaua Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 lillebror på 5 og søster på 2 elsker barnetv, det er dagens høydepungt. da sitter de konsentrert og klistret foran tven.. så for meg er barnetv bra. den er jo til for å underholde barna, og ikke voksne:) men er jo ikke lett å skulle underholde alle barn. og i tillegg er noen barn er vanskeligere å underholde enn andre. alt er så individuet, at det er vanskelig å lage noe som alle barna liker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå