Gå til innhold

Trenger tips til forrett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestemt meg for

Middag: Kalvemedaljonger m/roedvinssaus og floetegratinerte poteter + groennsaker

Dessert: jordbaer og is

Noen som kan komme med et forslag til smakfull forrett som passer denne menyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med honningmelon og skink(litt salt,husker ikke helt hva det heter)

Skrevet

Vi blir å ha laksesymfoni. :D

forskjellige typer laks på et fat (røkt lakt, ovnsstekt laks osv), med salat, eggerøre og brød til.

Skal ha lammestek med fløtegratinerte poteter, og grønnsaker til middag

Skrevet

Eller lakserose, enten røkelaks med eggerøre og melbatoast, eller gravlaks med sennepsaus og noe grønt.

Eller du kan ha en eller annen form for suppe, hvis dere heller vil ha det.

Skrevet

Vi skal ha honningmelon, Kristina spekeskinke og asparges..

Mest sannsynlig da..

Var svigerfar som anbefalte det, så vi skal smake det og se..

Ellers blir det rekecocktail tenker eg.

Skrevet

vet dere da garantert at ALLE dere inviterer spiser sånt noe??jeg for min del spiser IKKE "rå" fisk eller skalldyr...

da ville jeg nok heller gått for spekemat av kjøtt,med melon,som noen andre her foreslår...

en lett suppe kan jo også være en tanke,men ikke noe fløtegreier siden det da blir veldig mye fløte/melkeprodukter...forretten må uansett være veldig lett...

Skrevet

Når det gjelder vår forrett, så har vi tenkt på at kanskje ikke alle liker fisk.

De kan evt få mer salat og brød, og eggerøre hvis de vil ha det, uten fisk.

Vi serverer da heller ikke bare "rå" fisk, men også ovnstekt laks.

Vi har og tatt forbehold om at ikke alle liker kjøtt (vegetarianere) å disse blir å få et fullgodt annet alternativ.

Gjester som har andre allergier eller ikke liker det vi serverer får vi finne en løsning på da.

Menyen blir å stå på bordet så gjester har litt tid på seg til å si ifra, om de ikke sier ifra før dagen er der :)

Å servere suppe til 85-90 gjester kan bli problematisk pga at suppen mister varmen etter kort tid. (må evt ha mange raske servitører)

Hvis man velger spekemat med melon, så kan man ende opp med gjester som ikke spiser "rått" kjøtt å sitter igjen med melon ;)

bare en liten observasjon av meg :)

man kan fundere lenge på ulike retter, å ingen rett blir å være perfekt for alle..

Skrevet

Kjære NN 00:01

Du for din del spiser ikke "rå" fisk eller skalldyr...

Men rått kjøtt er helt greit?

-Du vet at spekemat er rått kjøtt som bare er saltet og tørket???

Til HI

Til din meny vil jeg foreslå stekt kamskjell, på en seng av ruccula med Sweet chili saus.

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig med det der om folk liker maten eller ikke... Kan faktisk ikke ta hensyn til alt sånt med nesten 100 gjester.... Selvfølgelig tar vi hensyn til allergier, matintoleranse, gravide osv,. Men kan jo ikke garantere at alle liker alt!! En ting er forretten, men tenk om noen ikke liker reinsdyrkjøtt (som vi skal ha til hovedrett) eller sjokolademousse.... Hmmm, da får de bare kutte ut det de ikke liker altså.

Vi skulle egentlig ha avocado med reker til forrett, men tror nå vi ender opp med kamskjell etter at forloveren til mannen min tilbød seg å ta seg en dykketur :-)

Skrevet

Takk for mange svar. Vi har allerede tenkt paa melon og skinke, og det passer jo veldig bra til et sommerbryllup. Men saa oensker jeg et innslag av fisk/skalldyr ogsaa. Kamskjell eeelsker jeg, saa jeg faar hoere med kokken om det blir mye ekstraarbeide.

Andre forslag?

Skrevet

Vi skal også ha kalvemedaljong til hovedrett.Skal til forrett ha ravigottmarinert kylling på salat og fruktseng

Skrevet

Vi skal ha Mozzarella og aspargessalat m/parmaskinke :-) Jeg hadde også lyst på kamskjell, men både mannen og min far mente det var for sært, og at det ville bli alt for mange som ikke spiste det = bortkastede penger... Tror uansett den retten vi har valgt blir veldig bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...