Gå til innhold

Hva er en venn? En ordentlig venn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare lufte litt frustrasjon her..... vi var jo innlagt på sykehus i påska fordi sønnen min fikk diabetes.... Så klart folk er jo på påskeferie og man forventer ikke absolutt at de skal dukke opp på besøk på sykehuset da.. men kan man ikke likevel vise at man bryr seg ved å ta en telefon eller sende en sms?

Mine såkalte "venninner" (jeg vet nå hvor jeg har dem!) fikk en sms av meg hvor jeg forklarte situasjon og informerte om hendelsen. Det jeg fikk tilbake var følgende: "Åh...så trist. Håper det går bra. Ha ei fortsatt fin påske..."

Unnskyld at jeg spør.... men hvis ei venninne av dere hadde vært på sykehus i påska fordi sønnen var syk, ville dere bare sendt ei slik mld og ferdig med d liksom, eller hva? Hvis det var min venninne, så ville jeg ha ringt og hørt hvordan HUN hadde d oppi alt dette... Når jeg får mld om at noen er på sykehus - om de har født eller er syk - så er jeg i alle fall innom en tur eller sender en blomster/gave eller noe... eller bare er innom og gir en klem. Det mener jeg er å være en god venn...

Har ikke hørt noe fra mine "venninner" etter påska.... og i dag gikk de tur rett forbi stueglasset mitt...men de kom ikke innom for å høre hvordan det går med oss en gang!!!

Jeg er såååååååååå innmari lei meg..... nå har jeg ikke tatt så mye kontakt med dem det siste året jeg heller, men det er fordi det har foregått så mye i livet mitt... jeg fødte ei jente i juli, sønnen min har også muskelsvakhet som han på nytt er under utredning for og sambo er ofte ute og reiser i jobben..... overskuddet er ikke der til å ta så mye kontakt... men likevel....når man hører om at noen har strevd litt, er det ikke da brukelig å ta kontakt selv om den det gjelder ikke har vært så flink til å komme på besøk? Eller tar jeg fullstendig feil på hvordan en god venn skal være???

Heldigvis har jeg ei god venninne som bor en times tid unna som ringer meg nesten hver dag... får dårlig samvittighet for at jeg ringer henne mye sjeldnere, men hun sier det er greit... forstår meg.... Takker masse for henne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine tanker omkring dette er nok som dine, ja.

Skrevet

Skjønner godt følelsene dine, og må si meg enig... Ville selv reagert på det.

Skrevet

en venn er en som står støtt når alt annet vakler, og som blir når andre går..

skjønner du er veldig lei deg. la dem få vite det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...