heldigesnart4barnsmamma Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Nåken som veit om det er farlig å male med oljebeis i graviditeten?? Skulle ha beisa huset utendørs, men vil selvfølgelig ikkje gjere det dersom det er farlig for gullet i magen...
villevilla Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Vi skal male huse utvendig i sommer, og jeg lurer på akkurat det samme. Glemmer av å spørre jordmor hver gang jeg er der.. Men innvendig har jeg skjønt at det kun er vannbasert maling som er tillat for meg som er gravid..
Bente Helen Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Dette med maling lurer jeg også på:-) Glemmer å spørre jordmor/lege. Jeg holder på å pusse opp et gammelt hus, og har mye malingsarbeid innvendig. Noen som vet om det er skadelig for nurket? :-)
2 gutter og 1 jente Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 du burde ikke male i det hele tatt, ikke utendoers heller. Og ikke kom i kontakt med whitespirit. det trekker inn i blodet og kan gi alvorlige skader paa fosteret. Jeg holder selv paa aa totalrenovere et hus, men har bare blitt noedt til aa innse at jeg ikke kan hjelpe med saa mye som jeg skulle oenske. Jeg vil jo ikke risikere aa skade babyen min. Det er det ikke verdt. Noe malingsarbeid tar andre, resten faar vente til jeg har foedt!
*lille blomst* Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Jeg spurte jordmor om jeg kunne male, (pusser opp noen rom og vil ta noen møbler) men hun sa at dette ikke var lurt I Det HELE TATT.... understreket dette flere ganger... jeg trodde vi kunne male litt, iallefall med vannbasert....?? noen som har fått annen beskjed? jeg brukte tilogmed gassmaske ved maling (hadde malt litt før j snakka m JM)
Kompani Orheim Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Hmmm jeg fikk beskjed om at det var bare å male i vei!! Vel å merke innendørs med vannbasert maling. Det eneste man måtte tenke på var å lufte + å være forsiktig med Whitespirit - men med vannbasert maling trenger man jo ikke dette, så det var ikke noe problem. Jeg malte et rom.. Jeg hadde kanskje vært litt mer skeptisk til oljebeis, men det er jo utendørs så jeg vet ikke..
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 8. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2008 Hm... vanskelig det her, umulig å vite. Eg venta, tar iallefall ingen sjansar. Nåken som har en idè om kor vi kunne henvendt oss for å få skikkelig svar??? Sia vi er fleire som lurer...
♫♪♫mine nydelige små ♪♫♪ Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Vi har anskaffet gassmaske, da vi har vanskelig for å skaffe hjelp til å male- og legen mente dette var en god ide. Innendørs kan man bruke Stax-maling, den er godkjent for gravide yrkesmalere. Få info i din fargeforretning om dette!
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 Jeg fikk pustebesvær av den maska der ! Fikk ikke trukket pusten ordentlig og det ble så fukti. Hus å ta den av hvert 20'ende min ca for å få rein oksygen .
nussie Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 Ingen fare. Jeg malte huset utvendig under min første graviditet og har malt barnerommet nå under min andre graviditet. Bare luft godt(og utvendig er jo ikke akkuratt det noe tema.. Bare mal i vei du og litt whitesprite er heller ingen katastrofe! Alt med måte og fornuft:))
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 9. april 2008 #11 Skrevet 9. april 2008 jeg hadde også håpet på å kunne være med å male litt i sommer på huset og hjelpe til på barnerommet, men det ser jo dårlig ut! men stemmer det at det er oljbeis og oljemaling som er farlig? ikke andre typer vannbasert maling? hva om vi hadde hatt på noe som dekka over nesen, kanskje vi kunne ha malt da? hehe.. synes synd på samboer som må gjøre så mye selv! vil jo hjlepe til..
Lova Skrevet 9. april 2008 #12 Skrevet 9. april 2008 Jeg skal male hele leiligheten før jeg legger den ut for salg (er litt kontrollfreak og må male selv;)), og har kjøpt Livos maling som er laget av plantefarger og er helt naturlig og trygg for gravide. Denne skal jeg bruke på barnerommet i nye huset også. (www.naturmaling.no). Den er litt dyrere enn vanlig maling, men den dekker bedre enn ordinær vannbasert maling.
junijente fikk julijente Skrevet 9. april 2008 #13 Skrevet 9. april 2008 Det var et innlegg på dette for en stund siden hvor ei hadde spurt jotun (malingsprodusenten) om dette. Svaret hun fikk la hun ut her, så om dere søker på jotun i søkefeltet får dere det opp. De mente at det var greit å male. Jeg spurte jm, som sa at det ikke var lurt (men hun mente også at jeg ikke burde fortsette på treninga, så jeg hører ikke så mye på henne), men jeg maler likevel. Mannen min har senebetennelse i begge skuldrene og er derfor fritatt for den jobben foreløpig. Jeg bruker vannbasert maling, pustemaske, hansker og åpent vindu, og holder på bare ca 1 time om gangen. Mannen min mente at vi kanskje skulle male vinduene på soverommet når vi først var i gang, men det er jeg mer skeptisk til. Holder nå på i et rom vi ikke bruker til daglig enda, soverommet blir jo noe annet. Dessuten tipper jeg at jeg er rimelig lei av å male når jeg evt kommer så langt, har 3 rom som skal males før soverommet evt står for tur... Og helst før baby kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå