Gå til innhold

lekke fostervann


*H*

Anbefalte innlegg

i natt da jeg var på do, og var ferdig, kom det et "søkk" fra der nede og det rant kanskje 2 dl til, som jeg ikke tisset. tok på bind og gikk å la meg igjen. det føltes ut som om det rant littegrann, men i dag tidlig var bindet tørt. slik følelse har det vært i hele dag - kjennes ut som om det renner litt, men i bindet vises det liksom ikke væske - kan bare se utflod. kan bindet obserbere fostervannet slik at det ikke syns? og hva skjer dersom det er fostervann som lekker? burde jeg ringe føden eller burde jeg vente til noen "større" tegn? er jo ikke sikkert det er fostervann.. vil liksom ikke dra bort til sykehuset om det ikke er det. noen kommentarer/erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei kjære deg!!

 

Ha på deg bind hele tiden. Du kommer sikkert til å lekke i natt også. (Vanlig at det skjer om natta) (korr= Ikke vanlig å lekke, men for de som gjør det)

 

Neste gang du lekker ringer du jordmora di eller på føden, så tar dumed deg truseinnlegget/trusa som det har lekket i. Og får det sjekket! Ville også fått sjekket magemålet ditt.Kansje det har sunket??

 

Men ikke bekymre deg, kroppen produserer heletiden fostervann. MEN det er veldig viktig at du gir beskjed!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle det være fostervann, er det alvorlig. Da er det åpent inn og du er veldig utsatt for infeksjoner. Ring jordmor eller føden og få en sjekk!

Bedre med en sjekk for mye enn en for lite.

Det samme skjedde meg, og da jeg nevnte det på kontroll hos jordmor forrige torsdag, ble jeg sendt på føden til undersøkelse med én gang og jeg bor 110km unna, én vei!

Det var for øvrig ikke fostervann. Følte selv det var unødvendig, men dette er nok noe jordmor tar svært alvorlig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis fostervannet ikke er misfarget - så kan det kanskje det? Lukt på det - det lukter rart av fostervann. Men ring føden!!! Vi bare syns og mener ting - dette bør du jo overlate til de som kan det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada.. hehe. om det kommer mer nå i kveld så ringer jeg.. har ikke bil så er så pees å komme seg til sykehuset... *sjekke busstabell..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tydeligvis! Venninna mi lakk fostervann skjønner du. (hun brukte 14dager på å overbevise legene da) men hun fikk beskjed om å bruke truseinnlegg.. Så ja... tydeligvis! :)

 

Men vær forberedt...de tror deg sikkert ikke. Selv om prøvene viser negativ og du fortsetter å lekke, så må du ikke gi deg! Hvis du vet selv at det ikke er urin eller utflod selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten.. hvis du ikke bruker truseinnlegg, mener jeg de ville at hun skulle bruke hvit truse. sikkert for å se tydelig at det ikke er urin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nei det er egent bare om det er utflod eller fostervann. jeg tror jeg ser forskjell men utfloden lukter vel sterkere enn fostervann, så den overdøver litt. for det kommer nok en salig blanding av litt av hvert.jeg tok av bindet for å se om det blir "vått her", hehe, uff så mange ekle detaljer.. så får jeg heller ta på igjen om det er mye som kommer, og ringe føden. Ja det er det at de sikkert ikke tror en når en kommer.. hvem er det som sjekker slikt der? leger eller JM eller bare "testere"/sykepleiere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det var leger og jordmor som sjekket min venninne.. Du kan jo ringe å si at du lurer på om du lekker. Men at du ikke har noen "bevis" akkuratt nå. Og høre hva de sier. Kan jo være de vil ha deg opp for det! Da må du regne med at de tar litt prøver av deg ogsånn.. Er jo kansje bedre å være på den sikre siden. Det er riktig det at det er litt å få infeksjoner når du lekker. Så kansje du bare skal ringe? Skader jo ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt, ville også holdt meg unna sex til du er sikker på at det ikke er lekkasje. Pga infeksjonsfaren altså. Men dersom du måtte ta bussen til sykehuset så er det kanskje ikke no problem uansett, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehehe jeg ringte nå for 20 min siden da jeg klarte å kave meg opp av senga, status fremdeles det samme men stikker bortom der etter alt presset hehehe. så tar jeg med meg nattens bind + det jeg har på meg og ser hva som skjer. men lol, min stakkars sambo insisterer jo på å være med, så han tar seg nå fri fra jobben for å få være med!!! haha..

 

tenk om jeg bare går å tisser på meg.. usj så flaut..!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg vært inne.. ble tatt alvorlig og fikk full sjekk. var visst noe som het forvann eller noe?? som ligger rundt livmora eller ett eller annet. så ingen fare, kan ha sex så mye jeg vil:D begynt å modnes da:D så i kveld (når jeg har kommet meg etter undersøkelsen - aua) så er det rett i køys og ut på tur etter det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...