Gå til innhold

Økonomi og ca-pris på babyting..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Prøver å sette opp budsjett nå som jeg vet hvor mye jeg får i skattepenger, feriepenger osv... Det vi må bruke penger på er først og fremst "småtterier" til babyen, dvs bodyer og andre klær, babytepper, vaskekluter, hygieneartikler, bleier, barnevennlig vaskepulver osv..

Noen som har peiling på hvor mye dette vil komme på til sammen? Jeg kunne selvfølgelig sjekka priser selv, men er litt tidlig enda synes jeg. Og flere av dere har jo vært gjennom dette tidligere :) Bare vil ikke at disse utgiftene skal komme som et sjokk på oss når vi er midt oppí det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å si akkurat priser på sånt.. Men som regel får man jo en del klær, bodyer osv, så det er ikke så mye man trenger å kjøpe inn sånn helt i starten. De vokser jo så fort ut av det også. Vi fikk masse klær vi ikke fikk brukt en gang. Vaskekluter kan du kjøpe veldig billig på spar-kjøp f.eks. Koster vel ikke mer enn 15 kr for 5 stk (fant en sånn pakke en gang selv i hvert fall). Du trenger jo ikke så mange av det heller. Så mye hygieneartikler trenger man heller ikke. Kan være kjekt med en babyolje til badevannet da. Koster vel rundt 30 kr tenker jeg. Bleier koster jo rundt 50 kr pr. pakke. Det er noe du trenger:) Vaskepulveret vi har brukt er sånn blenda sensitive. Koster vel rundt 50-lappen det også tror jeg. Spar-kjøp selger sånne helsetepper også til 50 kr. Kommer langt med det:) Håper det var litt hjelp da!

Skrevet

Hei,

- Jeg har kjøpt vogn tfk, totalt 4000kr ink. bag (selve vogna er kjøpt i sverige, bag er brukt).

- Regner med at vi kommer til å invistere i et barnesete, med base ca 2500kr

- Skal kjøpe ny madrass til senga. ca 300kr

-Stellebord på ikea 180kr

Ellers tenkte jeg faktisk ikke at jeg skulle kjøpe så mye. Arver seng, vugge, lekegrin og sikkert endel klær. Det er faktisk ikke SÅ mye en baby trenger. Om du ikke er så heldig at du kan arve noe, følg med på Finn.no, mange som gir bort helt fine ting! Du får sikkert en hel masse i gave, og det er ingenting i veien for at man kan "styre" folk litt der ;-) Veit bla. at jeg får et bæresjal som jeg skulle bestille...

Skrevet

Takk begge to! Alt av store ting som vogn og seng og stellebord er fikset allerede. Og ang. resten fikk jeg et genialt svar av Kamilla&Daniel+spire:)

Men bleier.. Hvor mye bleier går det ca i løpet av en måned? Eller en uke for den saks skyld.... :P

Skrevet

Vi kjøper bleier fra pampers som dem selger i esker på rema 1000 til 80 kr for 58 bleier tror jeg det er, og dem varer ca 2 uker i slengen..

Klær o.l er litt vanskelig og svare på, men exit pleier ha sånne 3 eller 5 bodyer for 100 kr o.l og da blir det jo ikke så ille.

Ellers er det og hamstre inn når det er salg i alle mulige størrelser :-)

Men klær og slikt vil jeg tro dere vil få masser av fra familie og slikt...

Skrevet

1000 kr på apoteket og bleier på coopen...15kr pakka...når babyen er 7 kg first price...50 bleier 40kr...klær kjøper du minimalt av..500 kanskje,strikk nøstebarn sitt tappe:)

Skrevet

Hei,

Fint å begrense seg litt med hensyn til innkjøp av babyting syntes jeg personlig. Mest fordi jeg er opptatt av at vi i den vestligeverden spyr ut miljøgifter og bruker så store deler av verdens ressurser på tant og fjas. Men noe må man vel ha. Vil si at du på et år kan klare deg superfint med kun å bruke 15000 på babyen. Er klar over at det er litt selvmotsigende i mitt tilfelle fordi jeg vil ha emaljunga. Mormor betaler.

Men vogn behøver ikke å være så dyrt, ikke alle trenger vogn heller. Klær tror jeg ikke jeg kommer til å kjøpe mye av. Her blir det gaver og arvet. Samt at bestemor strikker.

Skrevet

Husk at du kan kjøpe masse fint brukt! Jeg kjøpte det aller meste brukt sist og da kunne jeg kjøpe de gode merkene til en overkommelig pris.

Jeg brukte mye en dansk side som heter trendsales.dk

Tøy ville jeg ikke kjøpe for mye av. En veninne av meg sa det samme til meg - du får så mye i gave. Jeg tenkte "ja det tror jeg nå ikke, vi kjenner ikke så mange". Men det kommer gaver fra så mange man ikke ville trodd kom til å gi en gave. Så hold igjen der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...