Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 hadde ikm 15.mars, da fikk jeg noen dager spotting, klarte ikke roe meg ned med at dette var TR, tok derfor en test 1. og 2. påskedag, begge var positive. Jeg var endelig gravid etter 5pp Men 2.påskedag om kvelden begynte jeg å blø, kontaktet jordmor og hun mente at d å blø litt var normalt, men selv visste jeg at noe var galt. Var hos jordmoren dagen etter og hun tok en ny grav.test p meg, som var positiv. Jeg fortsatte å blø og hadde menssmerter. Dagen etter fikk jeg time hos legen, hun tok GU p meg og henviste meg videre til sykehus, på innvendig UL. Dro dit fredag 28.mars - der var livmora helt tom! Hadde derfor hatt en SA, slapp utskraping og jeg og samboeren min var positive til å prøve igjen Mandag den 31.mars, begynte jeg blø igjen, ikke mye. En del smerter/stikkinger i hø side. De stikkingene/smertene gikk over ved bevegelse, var verst når jeg satt, tenkte derfor ikke mye over det. Sluttet blø onsdagen etter. Men fortsatt litt stikkinger, begynte å tenke på Ex u. (graviditet utenfor livmoren). Fredag kveld, fikk jeg så stikkinger i hele nederst i magen og begynte å blø igjen, men etter noen timer var smertene borte. Tenkte at kanskje d var noe som irriterte og at stikkingene var endelig over. Men neida, var med mamma og pappa på handletur lørdag og inne på en butikk holdt jeg på å svime av, stikkinger i magen, kald, kvalm, klam og varm. EKKELT!!! Vi dro hjem og jeg kontaktet legevakten. Legen sendte meg rett til sykehus i ambulanse,med blålys å hele pakka pga mistanke om en ex u. Kom til sykehuset lørdag kveld, venten noen timer på gynekologen. Tok blodprøve imellomtiden, hadde kjempevondt!! Gynekologen undersøkte meg og en time senere ble jeg sendt ned på operasjonsbordet for operasjon av ex u.!! Operasjonen tok 50min, dem måtte dessverre fjerne høyre eggleder,siden fosteret satt midt inni der og at det kunne blitt arr og fler ex u, hvis dem ikke fjernet den. men håpet og muligheten for barn er der ennå gir ikke opp så lett. Kom hjem nå ikveld,sår og støl i magen,men livet går videre Vil ikke skremme dere, men vil fortelle min erfaring ang dette og hvordan jeg merket det. Men lov meg å gå til lege hvis dere har en mistanke klem fra meg
Tuttelure Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 lykke til:) og husk at alle gode ting er tre:) høres veldig kjedelig ut at man skal oppleve både SA og exu.. men da må i hvertfall du ha brukt opp din dose med uflaks.. tvi tvi:)
Happy-Mama:) Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Takk for at du deler denne historien med oss! Og jeg krysser fingrene for at din uflaks er over!! Har selv vært bekymret idag, for har hatt smerter nederst i magen... Er 7+0 idag. Har hatt "mens-smerter" hele tiden, men typen smerte idag har vært litt annerledes... -mer som et knipende tak. Fikk meg time hos vakthavende lege, siden jeg ikke har fått time hos min lege før 25.april... Han trykket litt på magen min, og sa at den kjentes bløt og fin ut. Han TRODDE (det var det han sa...) at den ville kjennes hard ut om det var noe galt... Så det var nok helt normalt, så skulle jeg heller ta kontakt om det blir værre eller om jeg begynner å blø... (for jeg har ikke hatt noe blødning...) Men jeg er bekymret likevel jeg...
Gjest Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Kjære kjære Ire (";) Nei, nei og atter nei!!! Nå ble jeg oppriktig lei meg! Ble det slik fatt med deg likevel da, huff, dette var veldig trist Ire! Hva kan jeg si? Jeg sender deg i alle fall mine varmeste tanker, ta nå endelig godt vare på hverandre, så håper jeg dere med tid og stunder får denne leie opplevelsen på avstand, og at lykken vil smile til dere neste gang!! Tenker masse på deg! Gode klemmer fra
Leo84 Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 hei. søstra mi har opplevd en sa og en veldig kraftig ex u. hun gikk over to måneder mener jeg før det ble oppdaget. men i dag har hun 2 flotte barn! og hun ble gravid selv om hun gikk på prevensjon!
LabbogLine Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Huff, så synd at du måtte oppleve dette ire86! Veldig bra at du deler historien din, ex.u kan nemlig være vanskelig å oppdage selv om de ser etter det på innvendig ul også, det har jeg erfart. Min historie artet seg omtrent likedan som deg. Jeg begynte å spotte i uke5, som gikk over i blødning. Var på innvending ul i uke 6 da gynekologen på sykehuset trodde jeg hadde mistet. Men hun kunne ikke utelukke ex.u da hun ikke så antydning til at det hadde vært noe inni livmoren min. 2 dager etterpå ble jeg innlagt med vanvittige smerter, men gynekologen da så ingenting som tydet på at det var noe galt, selv om han så en blødning i magen min (legen snakket nesten ikke norsk, helt umulig å kommunisere med) Han hadde skrevet i journalen at jeg skulle måle ny hcg om noen dager, men dette ble aldri fortalt meg... Ble friskmeldt dagen etterpå, og blødningen avtok. hadde litt smerter i magen av og til, og spottet lenge. etterhvert syns jeg det var så rart at spottingen ikke ga seg, så bestilte blodprøve for hcg. 1 uke senere fikk jeg hastetime for ul, og mens jeg sitter og venter får jeg akutte smerter igjen, og blir en halv time etterpå hasteoperert pga blødning i magen. De måtte fjerne høyre eggleder hos meg også. Det som er veldig skremmende er at det kan være vanskelig å oppdage, da det er vanskelig å se egglederen på ul apparatet. Jeg hadde heller ikke store smerter unntatt de 2 gangene jeg ble innlagt på sykehuset. Da jeg ble operert var jeg i uke 10-11 ca. Men må bare fortelle det en liten solskinnshistorie da ire86: nå er jeg gravid på nytt, og denne gangen sitter det en liten krabat i livmoren min, og hjertet har begynt å slå Så neste gang skal du se det går veldig fint:) Vi er 3 stykker her inne som nylig har opplevd ex.u som er gravide igjen, på riktig sted denne gangen, så stå på Håper du kommer deg raskt etter operasjonen:) God bedringsklem
LabbogLine Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 ButterC: Det er helt normalt med smerter nederst i magen, det er livmoren som retter seg ut for å gi plass til den lille (spurte gynekologen om det igår da jeg var på ul)! Så ikke bekymre deg du:)
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 8. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. april 2008 tusen takk alle sammen og til deg labbetuzze♥, føler meg mer positiv når jeg hører sånne solskinnshistorier sa legen noe til deg om årsaken til dette? Håper jeg får en positiv test snart
LabbogLine Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 Hei igjen ire86:) Mener du årsaken til ex.u? det vet de ikke... men kan være at egglederen min var litt bulkete... men den andre fungerer visst helt fin den virker det som:) Gynekologen jeg var hos sist sa at når egglederen som var problemet sist er fjernet, så er det en bitteliten mindre sjanse for at det samme skjer igjen enn om den ikke blir fjernet. Så det er stor sjans for at neste gang går det bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå