Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 jeg har nå startet på sprøtene, så om ca 2 uker blir det uttak. da må jeg vente laaaaaaaaange 14 dager på å få vite om vi endelig har klart å bli gravid. Er veldig nervøs, faktisk kjempe redd. Dersom det blir ett lite mirakel i magen min som i tillegg blir der i 9 mnd, så er løpet kjørt for oss, da sier vi oss fornøyd. Nå er jeg bare blå på magen etter alle stikkene av sprøytene
flypapir Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Så spennende for dere! Håper de 14 dagene går fort, og at du har ett lite mirakel i magen om kort tid! Skal hvertfall krysse fingre og tær for dere! Lykke til!!
isi* med liten januar spire!! Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 hei tryne. Masse, masse lykke til til dere!!! Har jo skjedd ett lite mirakel før å jeg er helt sikker på at det vil skje igjen for dere!!! Hold motet oppe å prøv å kos deg... Du er nøødt til å forelle hvordan det går!! Hvordan går det med hormonene da?? Merker du mye til de?? Klem
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 7. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2008 takk for lykke ønskningene:) jeg har sprayet siden 20.mars. det vil si at jeg nedregulerer hormonene mine og går inn i en overgangsalder. SÅ jeg har slitt (sliter fortsatt) med hetetokter, vondt i hode og søvnløse netter. I tillegg går jeg på blodfortynnende spryte og tablett, så magen min ser ikke ut. I dag har jeg startet på noen andre sprøyter som skal være med å modne eggene mine, så nå tar jeg totalt 4 sprøyter for dagen.
Lillegull og spiren Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 hei du:) jeg begynte på peregon sprøytene i dag..skal gå på de i 4 dager også en dags pause også skal jeg sette el sprøyta..er så spent. vi skal ikke ha prøverør,men prøve det på den naturlige måten. masse lykke til:) vet akkurat hvordan du har det nå.
Ønskenurk i magen-har født:-D Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Å lykke, lykke til. Krysser alt jeg har, nå må det bare klaffe for deg...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 8. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2008 Takk alle sammen, da gjenstår det bare å se om det er håp for oss
Gjest Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Har tenkt på deg den siste tiden, og håper at du har det bra?! Ønsker dere masse, masse lykke til de neste ukene!!!!!!!!!! )
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 9. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. april 2008 hei kristin jeg har tenkt mye på deg også. Hvordan går det?? Jeg gleder meg til disse ukene er over, er sliten av hele greia
Gjest Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 Takk, så fint gjort! Joda, same old, same old Vi hadde satt oss frist mars. Dersom det ikke ble positiv test innen da, skulle vi virkelig sette alle kluter til... Fikk mens i går, så det blir ikke noe 08 baby på oss, nei. Nå skal jeg gå til innkjøp av CB dig EL tester. Har aldri prøvd det før... Skal kjøpe litt vitaminer og kanskje slimløsende hostesaft (noe jeg aldri har tatt før, men alt er jo verdt et forsøk?!) Ellers er nr til en (anbefalt her inne) akupunktør notert! Høres det ut som en plan?? Har du tro på vitaminer, hostesaft, te osv? I såfall så har du kanskje en handleliste til meg? Har jo ikke peiling på NOE av slike "alternative" ting. Forstår veldig godt at du er sliten!! Om jeg får være helt ærlig, så er jeg dritt lei hele greia selv Trodde dette med babylaging skulle være bare gøy, jeg. Så feil kan en ta... Hjelper IKKE at alle popper som bare det rundt oss - gjør det vel?! Jaja, har i hvertfall stor tro på at vi begge skal få oppleve det å gå med stor mage!!!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 9. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 9. april 2008 det høres ut som en god plan. det er veldig viktig å få kartlagt om du har EL, dersom du ikke har dette så er det jo ikke rart at dere ikke får det til. Eller dersom dere bomer på EL så kan det være greit å vite det. men vær obs på at lutealfasen bør være minimum 10 dager. Ellers bør du ta El testen på ettermiddagen for mest sikkert resultat. Akupuktur er ABSELUTT å anbefale, kom dg til en snarest. Ellers cil jeg anbefale sink,c-vitamin, e-vitamin og omega3 til dere begge. Vitamin b er også bra. sink og selen kan være bra for celledelingen, så det er også å anbefale. det finnes også andre kostholdsprodukter, men du trenger ikke å øse pøse på så lenge du ikke en gang vet om det er noe galt med dg. dersom du finne rut noe nå underveis, så kan jeg hjelpe dg på vei ut i fra det jeg har lært. ellers vil jeg si meg enig, det er IKKE noe gøy å lage barn, det er noe dritt, for det kommer jo ikke noe
2010 baby =)? Skrevet 9. april 2008 #12 Skrevet 9. april 2008 Hei! Jeg krysser fingre, tær og hårstrå! Alt som kan krysses =) Jeg ønsker deg masse masse lykke til! Tenker på deg =)
Giinaღ Skrevet 10. april 2008 #14 Skrevet 10. april 2008 Hei, Kristin Ville bare legge til at det ligger en tråd "Min oppskrift"fra M-79med desember08gull:-) litt lenger ned i "Bli Gravid" chatten... Her er noen gode tips og hva de enkelte rådene er gode for. Iallefall ville jeg forsøkt slimløsende hostesaft eller grapefrukt juice for å få mer slimproduksjon. Slik at iallefall sædcellene har god svømmevei. Jeg brukte grapefruktjuice den mnd jeg ble gravid. I tillegg sier jeg kjør på med akupunktur!!!!!!!!! Skjer mye i underlivet når man får nåler kan jeg love Lykke lykke til!!!
Gjest Skrevet 10. april 2008 #15 Skrevet 10. april 2008 Tryne: Takker for handleliste Har EL - er i grunnen ikke i tvil om det, men det rare er at akkurat når jeg begynner å forstå denne her kroppen min med temper, EL-slim og alt det måtte innebære, så tar den uante vendinger. Irriterende - blir liksom aldri helt klok. Så en skikkelig EL test skal bli greit. Ellers så vil jeg bare for n'te gang si LYKKE TIL!!!!! Kan ikke få si det nok!! Rekner med at vi her inne blir oppdatert underveis?! Giina: Hei, og takk så mye for tips!! =) Skal ut å handle div i morgen... Har veldig mye EL-slim, men er jo ikke sikkert at kvaliten er god. Så hostesaft skal definitivt prøves.. Dette med g.juice...kjøpes i daglivarebutikk? Drikkes hele pp'en? Et glass om dagen? Skal notere meg noen av M-79 sine tips Iom at du er her på bli gravid, så rekner jeg jo med at også du prøver på nettopp dette?! Isåfall så masse, masse lykke til også til deg!! )
Giinaღ Skrevet 10. april 2008 #16 Skrevet 10. april 2008 Grapefruktjuice (og hostesaft) inntas frem til eggløsning. Etter er det ikke så stort poeng å drikke det, selvom juicen er sunn da, så gjør jo ingenting Ja, den kan handels i de fleste matbutikker. Jeg var på utkikk etter dette i perioden før EL nå sist, og hadde faktisk problemer med at mange butikker var utsolgte (!). Humret litt og tenkte at jeg kanskje ikke var alene om å prøve på å bli gravid hehe! Vel, jeg har pleid å drikke minst 2 glass om dagen. Tror ikke du trenger noe særlig mer for å få effekt. Jaaa vi prøver vi vettu. Er 3 dager igjen til IKM og testet negativt i dag tidlig. Er jo så utålmodig og måtte bare teste... øh! Håper veldig gjerne den er feil, men tviler. Har ikke en eneste symptom hehe. Vi mistet i MA i desember og ønsker oss veldig en ny spire nå. Ser jo at du har mistet også så håper virkelig det klaffer for deg snart. Er det lenge siden? Stor klem og lykke til! Hold oss oppdaterte
Gjest Skrevet 10. april 2008 #17 Skrevet 10. april 2008 Takk igjen for fin mld Giina =) Har søkt litt rundt på nettet nå, å ser flere som har blitt gravide med både hostesaft og juice. Er i hvertfall verdt et forsøk Trist å høre om din MA! Håper veldig at den sitter for dere snart!!! Vi begynte prøvingen i aug 05, og i aug 07 (hele 2 år etter) testet jeg positivt en tirsdagskveld. Onskvelden begynte jeg å blø. Var gravid i ganske nøyaktig 24 t før jeg mistet. Fikk ikke normal mens før jeg testet positivt igjen, men mistet etter et par dager Det rare er at jeg hele tiden visste at det ikke kom til å gå bra... Tror at jeg produserer litt lite progesteron, for jeg har slitt litt med korte lutealfaser og lave temper etter EL, men etter de 2 sa'ene er jeg kommet mer i hakk igjen Ang sa'ene, så prøver jeg å ikke synes synd på meg selv. Det er mange med meg som har opplevd det. MA vil jeg tro er verre, for ikke å snakke om dødfødsel ved fullgått svangerskap - MEN, surt er det uansett hvordan en vrir og vender på det. I hvertfall når en har prøvd så leeeenge.... Ble visst litt av et referat dette, hehe Takker igjen for tips og lykkeønskninger. Holder dere oppdatert om du gjør det samme
Giinaღ Skrevet 10. april 2008 #18 Skrevet 10. april 2008 Huff, skal si du har vært gjennom litt selv. Synes dere har prøvd veldig lenge da.. eller har dere fått noen barn imellomtiden? Har du hatt noen utredning? Vet ikke om du har syklusproblemer, men et tips til deg er å prøve akupunktur. Det har jeg gjort nå etter MA'en og tror hun er skyld i at jeg har fått normale sykluser igjen nå. Hun styrker også livmora og blodomløpet til livmora slik at den er mer mottakelig og har et bedre utgangspunkt for å ta imot et egg. Ellers så mener jeg å ha lest om tips for å få mer progesteron, men usikker hva. Tror forresten vi har all rett til å synes litt synd på oss selv i en slik situasjon. Det er utrolig vondt å miste. Man går fra å være verdens lykkeligste til å måtte starte helt på nytt igjen.... La oss satse på at det var siste gangen VI måtte oppleve dette. Igjen,,,,lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå