Én til Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Jeg har en jente på 9 mnd som ammes fortsatt, og har så langt gått på p-pillen Cerazette. Men nå er jeg så ufattelig lei av å blø konstant at jeg ikke orker å gå på den mer! Finnes det andre liknende piller som man kan forsøke? Hvilke andre alternativer har man evt når man ammer?? Har lest litt om disse måleinstrumentene Pearly/Ladycomp/Babycomp og Persona. Men ingen av disse kan visst brukes mens man ammer.. Vanlig spiral er heller ikke ideelt fordi vi ønsker en baby til i løpet av et par år.
Busy Bee Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Har du vurdert kobberspiral? Hormonfri prevensjon, så du kan bli gravid "med en gang" du tar den ut. Noen får større blødninger med kobberspiral, jeg har kanskje bittelitt større blødninger med kobberspiralen enn før jeg ble gravid. Menssmerter er forøvrig helt forsvunnet!
Hyacinth Bucket Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Pessar. Få målt livmor på gu og bestill deretter pessar og pessarcreme fra danmark (med24 er raske, billige og trygge!) eller sverige. Enkelt og bivirkningsfritt. Jeg bruker det og er kjempefornøyd!
Sivalur Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Beretta: Har du en link til hvor du bestiller fra?? Jeg vil også over på pessar igjen, og var innom apoteket for å høre om det stemte at det ikke finnes i Norge lenger. Og det gjør det visst ikke. Hun mente i tillegg at det nesten ikke var mulig å få tak i i hele Europa, at man evt måtte bestille fra USA. Visstnok hadde produsenten av Gynol (heter ikke kremen det) sluttet å lage det... (
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 P-stav i armen. Jeg fikk satt inn det da snuppa var 8-9 uker gammel og er fortsatt strålende fornøyd nå halvannet år senere. Fikk en kraftig blødning like etter at staven var satt inn, men ellers har jeg hatt helt vanlig mensen siden jenta var 11 måneder - ikke noe annerledes enn før jeg ble gravid. Staven koster en del, men den kan sitte i armen i tre år. Jeg kan føle at den ligger under huden hvis jeg kjenner etter, men jeg merker ikke noe til den hvis ikke jeg leter etter den.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 P-stav er ikke uten bivirkninger-- kjenner en som bare blødde og blødde av dette. Måtte operere den ut i all hast. inneholder hormoner. Det eneste som er garantert uten bivirkninger er nok kondom- dersom man ikke er allergisk mot gummi. I tillegg er klart man kan brukte maksiner til å regne seg til sikre perioder, men sikre perioder er jo ikke alltid sikre.... Jeg likte kopperspiral, satte den inn etter fødselen og fungerte helt fint for meg. Men dersom man får infeksjon er man mer utsatt for å bli steril, så¨dersom du vet at du ofte får underlivsinfeksjon (ikke sopp, altså) er det kanskje ikke for deg. Snakk med legen. Det tok 5 min å sette den inn og var enkelt å ta den ut. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå