Gå til innhold

Prevensjon uten bivirkninger - under amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 9 mnd som ammes fortsatt, og har så langt gått på p-pillen Cerazette. Men nå er jeg så ufattelig lei av å blø konstant at jeg ikke orker å gå på den mer! Finnes det andre liknende piller som man kan forsøke?

Hvilke andre alternativer har man evt når man ammer?? Har lest litt om disse måleinstrumentene Pearly/Ladycomp/Babycomp og Persona. Men ingen av disse kan visst brukes mens man ammer..

Vanlig spiral er heller ikke ideelt fordi vi ønsker en baby til i løpet av et par år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har rett og slett begynt å bruke kondom.

Ikke alle som liker det, men jeg tror faktisk at det er det vi kommer til å fortsette med. Vi er fornøyd. Går bedre enn jeg "fryktet". Jeg slipper dermed å proppe i meg piller som jeg føler jeg har gjort i alt for mange år.

Etter hvert blir det kanskje sterilisering på samboer, men det er ei stund fram i tid da.

Skrevet

hva med kobber -eller hormonspiral? Jeg har kobberspiral og er kjempefornøyd.Tror jeg er av de heldige som ikke merker noenting som helst:)

Skrevet

Hvorfor er ikke spiral aktuelt? Du kan ta den ut når som hels, har normal syklus med eggløsning og dermed en god sjanse på å bli gravid like etter den er tatt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...