Gjest Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Sist uke var bgh til jr stengt pga et kurs. Vi var da så heldige at farmoren hans kunne passe ham. Hun er en veldig snill dame, og vi er alle veldig glade i henne. "Problemet" (luksusproblem) er at vi er veldig forskjellige. Hun er veldig distre, og har utrolig liten logisk sans og er ikke praktisk i det hele tatt. Men hun har en million andre supre sider. Men disse minus sidene gjør at jeg ikke helt stoler på henne når hun passer jr. Altså, hun gjør ikke noe ille, men hun gjør/gjør ikke mange små ting. Som at jeg ber henne ha på ham noe spes dersom de skal ut og hun gjør det ikke. Dette er ikke noe stort problem, men det er litt irriterende. For jeg gir ikke henne ordrer, hun spør hvordan hun skal gjøre ting, og je gkomme rmed forslag men hun gjør det ikke likevel. Hun kan drøye dubben hans veldig lenge slik at døgnet blir litt snudd. Hun kan la være å gi ham middag. Alt dette er ikke noe som tar livet av ham, men det er litt irriterende. Hver gang hun skal passe ham må vi gi henne beskjed om når han skal sove, hva han skal ha på seg og når han skal spise osv. Kanskje jeg ikke MÅ si alt dette, men jeg føler at hun trenger denne informasjonen for hun er slik som hun er. Dessuten ser jeg hvordan hun er med det andre barnebarnet sitt, og hun gjør mye der som jeg ikke hadde likt at hun gjorde med min sønn. Hva syns dere? Er jeg prippen?
mayaya Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Fra MITT synspunkt - ja, det er du. Hehehe... Du som spurte ;-p Men jo da, svigermor er den som passer mini mest. Jeg har ALDRI lagt føringer for henne, og det går utmerket! Mini vet vel at det er hennes måte, da:)
Gjest Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Hehe, jeg føler meg litt prippen skjønner du For jeg vet at det bare er dumt av meg å føle at hun gjør ting feil, for jr har det jo godt han...
___________ Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 For meg høres det ut om om du har for lite å gå opp i ;-)
mayaya Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 La svigermor passe mini litt mer og skaff deg en hobby :-D *ler*
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Da er nok jeg prippen også, he he, hadde irritert meg og ;o)
grå :) Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 hehe hun har vel oppdratt barn før og det gikk vel bra? slakk ned på krava så går det nok helt fint. kanskje hun til og med gjør som du sier om du ikke maser på henne:)
Gjest Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 Hehe, litt godt å høre Mulan Jeg lar henne passe ham når hun vil, og vi spør henne dersom vi har behov for hjelp. Så det er ikke det at det er uvant heller.
Pooosi Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Jeg hadde nok oxo reagert, for jeg ER prippen, det er mitt barn, og vi har gode rutiner som mini liker veldig godt, spes. dette med middag...vi "dropper" ikke middagen en dag....jeg kan godt "slurve" litt md meg selv, men han får alltid middag hvertfall.............
Gjest Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 Ja det er vel noe slik jeg også tenker. Men jeg vet at jeg ofte tenker at ting er feil dersom det ikke blir gjort på min måte som jr er mest vant til. Og det er jo egentilig bare dumt så lenge ikke jr lider. Men jr har aldri lidd noen stor nød sammen med farmor. Han har kanskje vært litt kald fordi hun ikke har kledd på ham bra nok, eller han har vært veldig trøtt og sutrete fordi hun ikke har lagt ham eller han har hatt for små bleier fordi hun ikke har fått med seg hvilken størrelse han bruker... Dete irriterer meg, men jeg føler at det erl itt feil av meg å tenke slik. For hun har tross alt oppdratt fine friske barn selv. Men det er godt å lese at andre har samme følelsene som meg Og det er godt å lese at dere er ærlige og humoristiske og ikke kjefter på meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå