Bolla og lille rosin Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Sambo har en gutt fra før, som han betaler ca. 2000,- for i måneden. Dette er en privat avtale, og går direkte inn på morens konto. På den lille lappen vi fikk med selvangivelsen, står det at man skal føre opp bidrag fra/til fraskilte/biologiske foreldre. Betyr det at han kan føre dette opp påselvangivelsen?? Fører disse 48000 til noe fradrag på noen måte?? Hva skjer dersom mor ikke fører dette opp på sin selvangivelse?? Og - kan det føre til at vi får mer igjen på skatten?? Takker for svar!!!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Jeg skal være forsiktig med å være 100% sikker, men mener bestemt at bidrag IKKE kan trekkes fra på skatten lenger. Det var slik frem til de nye bidragsreglene kom.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Barnebidrag kan ikke trekkes fra dessverre
junijente fikk julijente Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Tidligere fikk bidragsyter skattefradrag for bidraget, mens det så vidt jeg har forstått, ble regnet som inntekt for bidragsmottaker, som dermed måtte skatte av det. Nå er det bidragsyters inntekt, og dermed denne som må skatte av det. Altså gis det ikke lenger skattefradrag for betalt bidrag. Men jeg tror det fortsatt skal føres opp på selvangivelsen.
Bolla og lille rosin Skrevet 11. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2008 Okej:) Takk skal dere ha!! Skal dobbeltsjekke for å være sikker jeg... Livredd for å gjøre noe feil med skatteoppgjøret her, ser dere;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå