nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Jeg har alt for mye melk og egg i huset. Det er lenge siden jeg har spis krydderkake. Hadde ei kjempe god oppskrift fra heimkunskskapen, men finner ikke mappen med oppskriftene. Er så mye på nett her at jeg ikke klarer å bestemme meg. Har dere andre gode oppskrifter så bare kom med dem også
temine Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Jeg har akkurat bakt krydderkake jeg...men den har hverken melk i eller særlig mye egg da. Unasett kan du få oppskriften, for den er nyyydelig:) 1 egg 7,5 dl sukker 7,5 dl kulturmelk 150 g smør 9-10 dl hvetemel 1 ss natron 3 ts kanel 1,5 ts nellik I langpanne på 200 grader i 30-40 minutt:)
temine Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Glemte de 3 spiseskjeene med tyttebærsyltetøy. Går og an å erstatte det med blåbær.
MammaMia på'n igjen Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Åh, da må jeg dele med deg følgende oppskrifgt: Mammas beste krydderkake som er veldig seig. (Sirup og appelsinsyltetøy gjør susen!) 1 dl sirup 2 dl melk 3-4 ss appelsinsyltetøy 1 ts kanel 1/2 ts pepper 1/2 ts ingefær 1/2 ts nellik 3 ts bakepulver 6 dl hvetemel 2 dl sukker Varm opp sirup og bland i resten av ingr. Røren helles i rund smurt form og stekes på 180 - 200 gr. i ca. 45 min.
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 7. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2008 mmm Hehe, Kanskje de ikke blir noe lettere å velge. Begge disse hører nydelige ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå