Gå til innhold

Sørlandsmammaer?


Billa+?

Anbefalte innlegg

Ville bare høre hvordan det står til med andre mammaer fra sørlandet der ute?

 

Vi fikk ei lita tulle på 3120gram den 12 februar i Kristiansand, tida har flydd avsted:) nå skal vi på kontroll med henne på onsdag, blir spennende å se hva hun veier nå.. hun sover som en engel og smiler hele dagen, kan ikke få det bedre enn det:)

 

Hadde dere gode erfaringer med sykehuset? Vokser de små?

Bare nysgjerrig:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Hei!

 

Jeg er inne å sniker i februar klubben jeg, fødte en sønn 3 januar da ;) Hehe, men jeg er fra sørlandet ja og fødte på sykehuset i byen!=)

 

Jo min erfaring fra sykehuset er bra den forsovet, følte det ble mye press angående ammingen da, lillegutt ville ikke suge ordentlig så det var daglige inne MANGE pleiere som førsøkte å hjelpe. Det var utrolig slitsomt, hadde jo ikke sovet på lenge heller liksom. Men ellers var det bra, fødselen gikk ganske fort og jeg reiste hjem 3 dagen=)

Fikk ikke til amminga da jeg kom hjem heller så jeg pumpet mm og gav på flaske i 6 uker ca.. Idag er han en stor og blid gutt, null problemer =)

 

Sover hele natta og blid som dagen er lang =)

Hvordan er det med deg og din lille da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå blir tulla 4 mnd imorra:) tida har gått utrolig fort.. amminga gikk fint for min del, så de trengte ikke mase så mye på meg heldigvis:p.. hun vokser godt og er blid og glad hele dagen, og sover hele natta:) har også merket ammepresset rundt, venninna mi pumpet også første mnd og ga erstatning etterpå og hun har ei sunn og god jente hun..

ikke bra for babyene når mamman må stresse for å amme heller tror jeg.

 

Frøyja måtte være på sykehuset en ukes tid da hun var rett under tre mnd pga ørebetennelse, sprukket trommehinne og ellers dårlig tilstand.. det var ikke noe moro i det hele tatt, stakkars lita..

 

mange venninner med små du da? førstemann?

jeg er bare tilflyttet i kr.sand, er egentlig fra farsund, så jeg har ikke joinet alle disse damene med barnevogn på kafeene ennå:P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann sørlandsmammaer! Her er ei til:) Jeg fødte en gutt 25 februar i arendal. Så deg sikkert på sykehuset jeg da, du over her. Vi har vært utrolig heldige med gutten vår. Bare smiler og koser seg (nesten) og sover hele natten (nesten)... Deilig å være mamma:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nåmmen stakkars lita da, er hun fin igjen i øret nå eller?

Ja, det med ammingen ja, hver gang jeg prøvde så ble lillegutt bare sint så da orket vi ikke prøve lengre.. Han merket jo at jeg stresset ganske så mye :/ Så nå spiser han grøt og er smørblid :o)

 

Ska si tiden flyr ja.. Huff er helt vilt. Gutten min blir 6 måneder 3 juli allerede ! Snart kan han sitte selv! Mye moro i vente.. Jepp, dette er min første ! Di og eller?

Jo, eller jeg har et par venninner med små barn men treffer de ikke så mye, de ett år større enn min lillegutt så henger ikke på kafen med barnevogner jeg heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

frøyja er frisk og rask igjen ja:) smiler og ler stort sett dagen lang!

men jeg er jo blitt skikkelig "overbeskyttende mamma" når det gjelder trekk og lue på ute hehe.. men jeg vil ikke at hun skal bli syk igjen og de skal begynne å stikke i henne igjen. de stakk intravenøs i henne to ganger den gangen, siste gangen traff de ikke blodåra før 6 gangen, og hun var jo ikke mer en to mnd stakkar..

 

nå er hun fem mnd allerede:) tida flyr. var nettopp på kontroll og hun fikk vaksine, så nå har vi hatt feber og greier i et par dager, heldigvis fin igjen nå. reagerte gutten din på vaksina? og har han fått tenner? frøyja klør som bare det i munnen, men ingenting er kommet ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint da!=) Stakkars små når de blir syke, mye nålestikking og vondt :/ Er klart vi mammaer blir overbeskyttede for de må, vil jo bare det beste :) Er på den luemaset jeg også, kan jo blåse mye ute osv.. :P

 

Ja på 2. vaksinen fikk guttungen 38.5 i feber og var sutrete i halvannen dag ca. Kjempe kjedelig men er jo ikke godt med vasksine.. :/

Ja nå er det TO tenner her i gården, kjempe gøy! Den første lurte seg frem 5 juli og den andre kom 15 juli. begge er nede, blir gøy når de kommer helt opp så det synes :o)

 

Å stor er jenta di egentlig, vekt og lengde?

Må ha en fin sommer dere to hvertfall!!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå på 5mnd kontroll veide hun 7070gram og var 66 cm lang, helt fint på gjennomsnittet sa helsesøstra:) hun har helt siden fødselen vært lang og slank (det har hun ikke fra mor si:P hehe)

Andre her hjemme som fikk så og si samtidig som meg har babyer som er myye større enn henne, men de er gutter og har spist grøt lenge, så det har nok noe å si. fullammer ennå tuppi mi her. syns ihvertfall selv at hun er god å rund å ta i:)

 

gutten din da? god sommer til dere også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så god da :)) Veldi lik på min unge da med tanke på vekt og dette. Min var 7200 g og 66,5 lang på 5 måneders kontrollen :) Så min er også lang og slank som di sier, syns jo ikke han er tynn akkurat, har jo gode bollekinn og alt med sitt =) Alle barn er jo forskjellig =) Er ganske liten selv, så han er nok litt lik på meg der, hehe :P

 

Har noe å si ja om de begynner med grøt tidlig osv, jeg selv gjorde det i fra 4 måneders alderen men det var kun om kvelden da, melk ellers :)

 

Er Frøyja ditt første barn eller har du flere ?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frøyja er første ja.. har alltid ledd av førstegangsmammaer som har tatt helt av, emn har nok svevd i mi ega boble jeg også siden hun ble født:p din første også eller?

 

forlovet meg nå 30.07, så nå blir det mye rart framover. har ikke satt dato ennå, men hadde vært gøy å gjøre det mens hun er liten. jeg var selv 1 1/2 år da mine foreldre giftet seg.. fant den gamle kjolen min her om dagen, hadde vært kos om hun passet den når den tid kommer:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Gratulerer så mye ! Så gøy :) Blir stas med bryllup da, søte de små når de er stelt i fintøyet og skal gå i kirka :)

 

Ja lillegutt er mitt første barn ! Lurer på når nummer to kommer ? hehe tror jeg drøyer det hvertfall et år til, mye å holde fatt i allerede nå ;p Ti måneder er han just blitt, krabber som en racer og reiser seg opp over alt og går rundt bordet og div.. Mamma har hendene fulle nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja jeg må innrømme jeg har vært innom tanken på når nr 2 kommer:) hehe men tror nok vi også skal vente litt til.. kanskje jeg skal bli ferdig med studiene (klisje), har halvannen år igjen.

 

det er mye fart i tulla her også, hun åpner skuffer og skap og kryper rundt, så vi har vanskelig for å følge med:p hun ble 9 mnd idag faktisk, tida flyr. begynner å glede meg til jul, hun er glad i pakkepapir, så tenker meg julaften kommer til å bli stas:)

 

nå har vi nettopp fått ordnet oss med barnehage for januar, off jeg kommer nok til å bli en av disse nervevrakene når jeg skal gå fra henne den første uka.. blir rart å begynne studiene igjen. du har for planer framover da? husker ikke helt hva du holder på med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...