Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det var en tråd her ett eller annet sted om dette, men nå finner jeg den ikke igjen. Husker ikke overskriften. Der ble det sagt at man burde lufte/ikke sove på rom der man har brukt oljemaling på minst 6 måneder. Stemmer dette? Nå er det en rimelig sjanse for at jeg blir gravid i nær fremtid, og vi har et par rom å pusse opp før en evt baby kommer og gjør krav på det ene. Samtidig skal men visstnok ikke male stort dersom man er gravid heller. Så hvordan er det egentlig med malingen?

Skal forøvrig male gulnet ubehandlet trepanel på vegger og tak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6 måneder? det var nå uhorvelig lenge.....men hvorfor male med oljemaling inne? finner jo vannbasert maling til alle rom....men husk at også den avgir gasser under tørking....men 6 måneder....nei det kan ikke stemme....

Skrevet

Synes også 6 måneder var lenge, og jeg er ikke overhysterisk heller, så jeg tenker at så lenge det har sluttet å lukte så er det greit. Tenker vel også at så lenge man lufter mens man maler så er det også greit å male selv om man er gravid, men tror en del er uenig med meg, så derfor greit å spørre *hehe*

Man kan visstnok bruke vannbasert også nå, men skal visstnok være bedre å bruke olje på treverk. Blir penere eller noe ;-) For ikke å snakke om all kvistlakken jeg må bruke *GAAAAAAH*

Skrevet

Jeg har jo sett flere svar om dette med maling tidligere, har bare ikke klart å huske det de svarte.

Dytter derfor litt ;-)

Gjest yrild
Skrevet

Hei

vet ikke om det var mitt malingsspørsmål/svar du hadde sett, men jeg har nettopp malt panel i helgen og det anbefales gravide hvis man vil være helt på den sikre siden å kun male med vannbasert maling (det betyr at det er viktig med kvistlakk som også må være vannbasert). Luft godt, noen ting er det jo i malingen uansett, men forhandleren mente at den malingen (Lady vannbasert for vegg) kunne man fint spise ;-)

Lykke til

Klem

Skrevet

He he he Nå er jeg veldig glad i smotthie og slikt, men tror ikke jeg vil bruke maling som tilsetning. hadde sikkert blitt masse kule farger da *hihi*

Er ikke gravid ennå, men jeg skal jo sove på dette rommet eter hvert, og er forhåpentligvis gravid da. Om man må lufte i 6 mnd så bør jeg jo også tenke på at en baby skal sove på et annet rom, som OGSÅ må males... *grøss* Nei, jeg bare maler jeg ;-)

Skrevet

6 måneder, nei, det tror jeg ikke mye på! Og nesten all maling i dag er løsemiddelfri, og mange produsenter har gått over til vannbasert maling der det normalt har blitt brukt oljebasert maling også (listverk, karmer, dører/vinduer).

Luft godt sånn at malingen tørker ordentlig, det er det viktigste, og etter det ville ikke jeg hatt betenkninger med å bruke rommet, verken til voksne eller barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...