Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Selv ammet jeg eldstesønnen min til han var 4 og et halvt år.Da sa han selv at han ikke ville mer.Ble flau overfor kameratene.Jeg synes barna skal få bestemme selv.Det er ikke bare næringen men også nærheten til mor som er viktig! La barna selv bestemme
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 flott at du gjorde det. selv ammer eg jenta mi men når hun er 1 år skal eg slutte. da er det nok..
Gjest Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Hmmm, den er jeg ikke enig i. Man kan jo rett og slett lage mobbeoffer av sine barn når man ammer de til de omtrentlig begynner på skolen da. Jeg for min del synes det bør være en grense på 2 år iallefall, det er også lenge synes jeg da. MM elle mme er det samme for meg. Har prøvd begge deler og må si jeg trives veldig godt med mme og føler ikke noe savn i det hele tatt eller trang for i det hele tatt prøve å amme denne gangen pga så store problemer med ammingen med førstemann ) Men flott at andre koser seg med mm:o)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Tviler seriøst på at det har noen nytteverdi å amme ungen når den er så gammel. Fanatisme kaller jeg det å amme så lenge...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 i min bok er det og amme en 4 åring, på grensen til sykt og perverst.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Kjære deg, det er ikke alltid barna kan bestemme. Det er mange årsaker til ammeslutt vet du! En annen ting er at det ikke er alt barna bør få bestemme, hvor lenge mor føler for å amme er én av de tingene. Det er tross alt ikke bare hensynet til barnet som er viktig. Mors ønsker og behov er veldig viktig for mors (og som naturlig konsekvens) barnets helse, velvære og trivsel. La mor bestemme over seg selv og sitt barn. Det har de fleste mødre både vett og forstand til. Og hvordan kan du vite så sikkert at å amme så lenge som du gjorde er til det beste? Du merket jo etterhvert at barnet ditt ikke var enig med deg!
Gjest Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 Hmmm... lillebror ble amma til han ble 4 år. Jeg selv til jeg var nesten 3, og storebror det samme. Mulig det var andre syn på det i "gamle dager" ? Uansett om det har noe med saken å gjøre, så er vi ekstremt lite syke. Sist jeg var syk er over to år siden! Men nå for meg ville jeg følt meg ukomfortabel med å amme så lenge... Her var det iallfall lillemor som bestemte... ikke mer dagpupp etter 3 mnd og etter 7 mnd var det neitakk til nattapuppen også.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 For meg blir det veldig merkelig at barnet kan bestemme selv om det vil ha pupp eller ikke.. For meg går grensen slik at, kan barnet komme og spørre etter bryst selv, så er det for stort til å få bryst.. Finnes jo grenser for hvor lenge et barn skal ha den nærheten til mor og da.. når de er så gamle så er de jo som regel blitt veldfig puppefiksert osv.. Nei det der blir helt galt for meg ass...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 Ha ha ha! Jeg skal tipse TV-Norge om deg så kommer de nok til å lage en dokumentar om dere.......
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 Hva folk gjør hjemme i sin egen stue har jeg ingenting med, men la i allefall være å amme barnet på offentlig sted. Var i et møte hvor en4-5åring gikk bort til mamma og forsynte seg selv av puppen, og må innrømme det ikke så helt riktig ut for min del - og en del av de andre i forsamlignen syntes det var direkte kvalmt Som en kveldskos hjemme er det kanskje OK?
Gjest Skrevet 7. april 2008 #12 Skrevet 7. april 2008 Æsj...... Aldri om jeg hadde kommet til å amme så lenge.. Perverst..!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #13 Skrevet 7. april 2008 4 år??? hadde jeg sett noen ammet en så stor unge ute på kafé hadde jeg blitt kvalm..syns grensen for min egen del, ville gått ved 1 år.. vet at ho der jordmora som har skrevet graviditetsbøker osv, (Gro..?) anbefaler amming til 3 år, men hallo! ungen kan snakke, har tenner, og er blitt veldig stor da! blir vel temmelig slitsomt å amme da og? ungen min vil ikke ligge og spise, han skal STÅ.... og han er bare 3,5 mnd hehe.
Willy Wonka Skrevet 7. april 2008 #14 Skrevet 7. april 2008 4,5 år.......må være et tulleinnlegg....perverst!!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #15 Skrevet 7. april 2008 GRATULERER "Nurket vårt!" FLAXlodd er sendt i posten. Vi hadde bare et veddemål om hvor mange hormonforstyrrede høner vi kunne erte på oss her inne. God underholdning på en ellers kjedelig mandagskveld. TAkk for en god latter alle sammen, de fleste av dere er latterlige. Men nå må jeg gå, skal amme datteren min på 14år.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #16 Skrevet 7. april 2008 GRATULERER "Nurket vårt!" FLAXlodd er sendt i posten. Vi hadde bare et veddemål om hvor mange hormonforstyrrede høner vi kunne erte på oss her inne. God underholdning på en ellers kjedelig mandagskveld. Takk for en god latter alle sammen, nå må jeg gå, skal amme datteren min på 14år.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #17 Skrevet 7. april 2008 Haha....... Ja, dette var innmari artig du.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #18 Skrevet 7. april 2008 Herregud ass, noen har virkelig lite å gjøre.. Det er jo faktisk folk som ammer barna til de er ganske gamle, så det er jo ikke noe hysterisk morsomt innlegg.. Skjerp dere a !
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #19 Skrevet 7. april 2008 Dette blir jo bare bedre og bedre! Følte deg truffet skjønner jeg.... LATTIS!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #20 Skrevet 7. april 2008 Det er velen av disse såkalte "flaskemødrene" eller flakse-mødrene om en vil, som prøver lage en mottråd slik at alle vi som ammer godt óg lenge skal bli latterliggjort. MM er fortsatt best, også opp i barnets alder.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #21 Skrevet 7. april 2008 Greit nok at å amme er det beste for barna, men å amme til barnet er 4 ÅR??? NEi nå fikk jeg ekle bilder i hodet mitt. Fysj og æsj!!!!! Når ungen selv sier at det er ekkelt, da burde du ha stoppet for lenge siden!!
OsloMor Skrevet 7. april 2008 #22 Skrevet 7. april 2008 Sikkert bare en tulletråd, men jeg synes for min del at 2 år holder. Men vil ikke være en av de som dømmer andre nord og ned, enten de ammer i 4 år eller ikke i det hele tatt.
Minnie Mom Skrevet 7. april 2008 #24 Skrevet 7. april 2008 I fare for å fornærme HI, så vil jeg også påstå at dette er et tulleinnlegg...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #25 Skrevet 7. april 2008 Hahaha... må innrømme at jeg faktisk bare leste overskriften og frem til "...4 og et halvt år..." JEG hadde blitt flau jeg om ungen min hadde sagt mamma, jeg vil ikke ha pupp mer! Hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå