Smiiil :o) Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Jeg brukte Biotherm (husker ikke hvordan det skrives) strekkmerkekrem. Jeg har ikke et strekkmerke på kroppen! :-D
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Jeg brukte babyolje i dusjen hver dag, smørte den utover hele magen mens den var våt... Fungerte kjempefint, huden holdt seg myk og smidig, tørr hud har lettere for å "sprekke" veit. Derfor har jeg også stor tro på å få i seg nok omega 3-6-9, ta en kapsel hver dag, smører kroppen innenfra og er godt for både deg og ungen. Husk også å drikke nok vann! Det krever endel væske å produsere barn, i tillegg til det din egen kropp og organer trenger for å fungere, huden er det siste organet som får av vannet du drikker, så drikk nok til at det blir litt igjen til den også! Følger du disse reglene og likevel får strekkmerker er det ikke din skyld, da er det arv, har mammaen din masse strekkmerker er sjansen for at du også får ganske stor...
:)venter jente nr 2 Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 jeg brukte jordnøttolje og en stift fra bodyshop, fikk ikke et eneste strekkmerke. jeg smurte inn hele kroppen med babyolje mens jeg var våt etter dusjen også.
LilleVilleVilja Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Brukte Bodyshop sin cocoabutter. Ikke ett eneste strekkmerke, og magen er akkurat som før Plukket opp tipset på bim, der mange hadde samme erfaring, av de som hadde født før.
Nilu♥ Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Jeg brukte: -Coco stift og butter krem fra body shop -jordnøtt olje -baby olje -strekkmerke krem fra bodyshop (de garantert meg faktisk at merkene skulle forsvinne etter 6 uker) -strekkmerke krem fra biotherm -avene olje fra apoteket + ++ + Jeg brukte kremer og oljer under hele svangerskapet og bruker det enda, snart et år siden fødsel og jeg ser ut som om noen har gått løs på meg med kniv og kuttet meg opp så jeg har grusomme arr. Tantebarnet mitt spurte meg hvem som hadde vært stygg med meg... Dette kommer an på arv... Jeg brukte også omega 3 hele svangerskapet pluss andre helsekost produkter anbefalt til gravide. Noen mener at man må smørre kroppen innenifra... her hjalp det hverken å smøre utenpå eller inni.... men...nå håper jeg at laserbahndling skal hjelpe. Faktisk ikke så dyrt, 1.500 kr pr behandling og man trenger maks 6 behandlinger. det hadde ikke vært så dyrt hvis jeg hadde droppet alle kremene og oljene hvertfall og innsett at dette er min arv. mamma ser heller ikke ut...behandlingen må utføres på vinterblek hud. leste en reportasje om dette i et blad. Er det forresten noen som har prøvd slike ting???
Gjest Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Brukte ingenting, og kun noen cm-store streker på hver hoftekam her i gården. Sorry, de kremene har jeg ikke tro på. Man får sikkert myk og smidig hud, men har man anlegg for strekkmerker tror jeg de kommer uansett. Strekkmerkene kommer innenfra, og avhenger av maaange andre ting. Essensielle fettsyrer skader iallfall ikke, men det er omtrent det samme som å si at det er supert å drikke mye vann.... Lykke til strekkmerker eller ikke! Og de blir jo heldigvis litt penere etterhvert de fleste av dem.
lolitalempica Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 Bi-voks fra Mary Kay:) (Extra Emollient Night Cream)
Mammaen til Celine:-) Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 hvor får man kjøpt den biotherm kremen??
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 Brukte også biotherm sin, og ikke et eneste strekk merke her heller;) Ikke jeg som kjøpte den selv, men en veldig omtenksom kjæreste som hadde hørt på mye klaging om nervøsitet for strekkmerker, så han kjøpte den på tax free`en på gardemoen;) Men det hjelper vel deg kanskje lite?
Sannali Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 Brukte hvetekimolje med noen dråper neroli- og mandarin olje i for ekstra effekt og for å overdøve den noe tranaktige lukten på ren hvetekimolje. Fikk ikke et eneste strekkmerke:)
Sannali Skrevet 7. april 2008 #12 Skrevet 7. april 2008 Tok også godt med omega3, multivitamin og ekstra vit. c. Søsteren min har fått strekkmerker etter vektøkning, så jeg har god tro på at min innsats med olje og tilskudd har vært med på å forebygge.
Linn88<3Linnea07.06.08 Skrevet 7. april 2008 #13 Skrevet 7. april 2008 Jeg bruker den fra Vichy. Anti strechmark - ett eller annet. Synes den funker etter bare noen påsmøringer, men så har jeg ikke så kraftige strekkmerker heller da..
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #14 Skrevet 7. april 2008 Jeg brukte ingen kremer i det hele tatt. Har 2 barn og ikke ett eneste strekkmerke. Min svigerinne, brukte mange kremer (var redd for å se ut som moren sin med masse strekkmerker) hun tok også omega 3 og ingenting hjap. Så ikke ut før fødselen allerede. Etter fødselen var magen hennes rene krigsstien (helt stripete og skrukkete) Dette gikk ikke bort og etter nr 2 , 4 år etter er magen like fæl. Legen sa at det kom av både arv og hormoner i kroppen.
petite fleur Skrevet 8. april 2008 #15 Skrevet 8. april 2008 Har heller ingen tro på diverse kremer og oljer - desverre ;-) Vil bare nevne at det ikke alltid stemmer at du får det samme som moren din - moren min har ikke ett eneste strekkmerke etter 3 barn, jeg har ørtogfjørti ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå