Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som tar jordmorutdanning?

Har så lyst til å ta jormorutdannelse, men er usikker på hvor vanskelig det er for å komme inn.. Noen her som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigerinna mi er sykepleier og har lyst å ta denne utdannelsen. Hu hadde hørt at ikke det var så vanskelig å komme inn i Bergen hvertfall

Skrevet

Regner med du er sykepleier siden du tenker på det. Jeg skal en gang starte min jordmorutdanning, for det var grunnen til at jeg valgte sykepleien. Jeg vet, etter å tatt kontakt med fødeavdelingen på sykehuset og en jordmor der, at det lønner seg å ha praksis fra sykehuset og helst en kirurgisk avdeling. Min faste jordmor sier også at hun følte det var uvurdelig erfaring å ha jobbet på barneavdeling først også. Gjelder jo å ha "litt i bagasjen" før man satser på et så ansvarsfullt yrke. Jeg føler meg for fersk enda, og har småtroll og en i magen som jeg gjerne vil la bli litt mer selvstendige først slik at jeg har tid og ro til å gå på skole igjen. Vet at minstekravet for å komme inn er minimum ett års praksis som sykepleier i 100% stilling, to år i 50 % stilling osv...

Skrevet

Jeg tror det er gankske vanskelig å komme inn i Oslo (lillestrøm), det er veldig mange søkere hit. Du trenger ihvertfall 4-5 års erfaring som sykepleier på kir.avd der. Jeg søkte i Troms hvor jeg skal flytte til høsten og kom inn glatt, men må utsette pga barnet som kommer i sept:) Nå søkte jeg riktignok på sørlandskvota da (80% fra nord, 20% fra sør tas inn der) og det er lettere da siden det er færre søkere. Jeg har 4 års erfaring som sykepleier på kirurgisk avdeling på ullevål. Men det er jo mange steder å studere til jordmor på:) vet ikke hvor du bor, men du kan ihvertfall studere det i Oslo, vestfold (deltid), bergen, trondheim og tromsø. Lykke til!!

Skrevet

Takk for svar!

Bor i østfold, så det nærmeste er kanskje å søke oslo eller vestfold.

Har jobbet som spl i 4 år på sykehjem og er trøtt på det. Vil ha noen annet å jobbe med.

Har født 4 barn og er veldig interessert i den delen av livet, samt at jeg elsker svangerskap, fødsler og babyer!! .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...