Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 hadde ikm 15.mars, da fikk jeg noen dager spotting, klarte ikke roe meg ned med at dette var TR, tok derfor en test 1. og 2. påskedag, begge var positive. Jeg var endelig gravid etter 5pp Men 2.påskedag om kvelden begynte jeg å blø, kontaktet jordmor og hun mente at d å blø litt var normalt, men selv visste jeg at noe var galt. Var hos jordmoren dagen etter og hun tok en ny grav.test p meg, som var positiv. Jeg fortsatte å blø og hadde menssmerter. Dagen etter fikk jeg time hos legen, hun tok GU p meg og henviste meg videre til sykehus, på innvendig UL. Dro dit fredag 28.mars - der var livmora helt tom! Hadde derfor hatt en SA, slapp utskraping og jeg og samboeren min var positive til å prøve igjen Mandag den 31.mars, begynte jeg blø igjen, ikke mye. En del smerter/stikkinger i hø side. De stikkingene/smertene gikk over ved bevegelse, var verst når jeg satt, tenkte derfor ikke mye over det. Sluttet blø onsdagen etter. Men fortsatt litt stikkinger, begynte å tenke på Ex u. (graviditet utenfor livmoren). Fredag kveld, fikk jeg så stikkinger i hele nederst i magen og begynte å blø igjen, men etter noen timer var smertene borte. Tenkte at kanskje d var noe som irriterte og at stikkingene var endelig over. Men neida, var med mamma og pappa på handletur lørdag og inne på en butikk holdt jeg på å svime av, stikkinger i magen, kald, kvalm, klam og varm. EKKELT!!! Vi dro hjem og jeg kontaktet legevakten. Legen sendte meg rett til sykehus i ambulanse,med blålys å hele pakka pga mistanke om en ex u. Kom til sykehuset lørdag kveld, venten noen timer på gynekologen. Tok blodprøve imellomtiden, hadde kjempevondt!! Gynekologen undersøkte meg og en time senere ble jeg sendt ned på operasjonsbordet for operasjon av ex u.!! Operasjonen tok 50min, dem måtte dessverre fjerne høyre eggleder,siden fosteret satt midt inni der og at det kunne blitt arr og fler ex u, hvis dem ikke fjernet den. men håpet og muligheten for barn er der ennå gir ikke opp så lett. Kom hjem nå ikveld,sår og støl i magen,men livet går videre Vil ikke skremme dere, men vil fortelle min erfaring ang dette og hvordan jeg merket det. Men lov meg å gå til lege hvis dere har en mistanke klem fra meg
bomsa Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 å så eg føle med deg....det har liksom vært så likt med meg og deg....forruten smertene du har nevnt ved flere anledninger...Nå forstår jeg hvorfor...Trist med høyre eggleder...heldigvis at du har den venstre igen..:-) Fra den kan det komme mange egg...:-) Håper vi snart sitter med kulemagebegge to....Sa de noe om når syklusen din ville være normal igjen, eller hvordan blir det nå?
Gjest Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Heei! Oj, ble liksom helt paff av å lese innlegget ditt, jeg.. Fint at du i allefall prøver å holde motet oppe, så sitter nok spira snart, skal du se.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Hei! Har fulgt med deg fra 1.trimester og over hit, og lest det meste du har skrevet her. Huff, trist at du måtte fjrene en eggleder:( Men du har jo fortsatt muligheter da, så jeg skal krysse fingrene for deg! Litt skummelt at de ikke oppdaget ex u på innvendig UL da... Selv har jeg heldigvis ikke hatt noe vondt etter SA, så er ikke bekymret, men historien din viser i alle fall at man skal høre på egne instinkter! Lykke til videre:) Klem:)
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2008 jeg kunne nok få en slags mens på en stund, men etter den kom mensen som den skulle mente dem. Blør litt ennå,men d er bare normalt etter en sånn situasjon. Ble anabelfalt å vente en eller to mens med prøvingen... Men jeg fikk beskjed om at når jeg fikk en positiv test igjen, skulle jeg komme nedover på sjekk ganske tidlig, for å se om alt var normalt
bomsa Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Det er no godt at de skal ta seg ekstra godt av deg neste gang....man føler seg så mye bedre i PP når man har slike forutsikter. Nå må bare du og sambo kose dere disse 2 månedene, kanskje finne på noe sammen?...for etter det blir det hardkjør...:-) he he...
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. april 2008 reiser til syden 5.mai og d skal bli kjempe godt :) bde for kropp og sjel
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. april 2008 skal nok få plass til deg oppi den hehe
Mamman til M&E Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 Så trist å høre men godt for dere at dere er positive i troen. Masse lykke til med videre prøving :-)
gima Skrevet 7. april 2008 #12 Skrevet 7. april 2008 Hei Virkelig trist å høre. Du har jammen vært gjennom mye i det siste og jeg må si at du er beundringsverdig positiv. Har lurt litt på hvor du var henne- har ikke sett navnet ditt i det siste. Håper at du klarer å slappe litt av før dere begynner på igjen. Kose dere i syden.
Cillepille Skrevet 7. april 2008 #13 Skrevet 7. april 2008 Uff det var trist å høre!!:-(( Takk for at du vil dele din historie med oss!! Klem til deg!
TusseMor07&09&14 Skrevet 8. april 2008 #14 Skrevet 8. april 2008 åååå nei Ire:o( Dette var virkelig triste nyheter!!! Hvordan går det med deg? Håper du er ved godt mot... så håper jeg så inderlig at det klaffer for dere neste gang! Jeg vet ikke om dere har tenkt til å prøve med en gang, eller om dere vil eller må vente? Masse lykke til må du ha iallefall ire! Klemmer
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 8. april 2008 #15 Skrevet 8. april 2008 Å kjære vennen. Det er så trist å høre om alt du har måtte gå igjennom.... Håper det tross alt går noenlunde bra med deg, og at du blir fort gravid igjen, og at spiren da sitter, og på rett plass!!!!!!!!!! Heier masse masse på deg, og krysser alt jeg har for deg!!!!!!!!!!! Stoooooooor trøsteklemmmmmmmm fra meg
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 8. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 8. april 2008 hei tussemor&lillegutt d går opp og ned. men d har vel litt med formen å sånn og, tenker jeg. Vi ble anbefalt å vente en eller to mens. Kommer sikkert til å vente såpass og, så jeg blir kjent med kroppen igjen... Tusen takk for gode meldinger fra dere alle :)
TusseMor07&09&14 Skrevet 8. april 2008 #17 Skrevet 8. april 2008 Huff... nei, det er nok ikke bare greit å oppleve sånt som dette:o( Føler sååååå med deg... akkurat ex.u er mitt mareritt! Håper du kommer deg fort, og er klar for å sette i gang når du har ventet en eller to mens... Masse lykke til ire! Jeg følger med deg vettu:o) Mange godklemmer til deg:o)
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 8. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 8. april 2008 d er bra, hehe, hvordan går d med deg da? spiren sitter nok snart hos deg..:):)
TusseMor07&09&14 Skrevet 8. april 2008 #19 Skrevet 8. april 2008 Her er det ikke så mye som skjer egentlig;o) Er på dag 9 etter første dag i siste mens, så her får vi jammen henge i framover;o) Iallefall med disse sinnsyke syklusene mine... begynt på pyridoksin, og ellers så satser jeg på hygge annenhver dag... Så får vi se da... Vi sees nok her inne fremover vi da... selvom jeg begrenser det litt mer nå;o) Lykke til ire... Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå