VerdensLykkeligste Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Har vanvittig vondt i det venstre brystet mitt. har fått lånt ei brystpunmpe og jeg har tømt brystet mange ganger, men det er fremdeles like vondt... har ikke feber eller noe sånt. hva skal jeg gjøre?? har prøvde å masere det mot brystvorten, men det hjelper heller ikke. oppdaget det i dag ved 10:00 tiden...
Gjest Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Fortsett å tømme hyppig og har det ikke blitt bedre i morgen tidlig ville jeg vurdert å kontakte lege. Hvordan er allmenntilstanden din? Mye nyttig info på www.ammehjelpen.no
VerdensLykkeligste Skrevet 7. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2008 ja langt inni på en måte, men ikke spesielt store...
Gjest Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Dersom det ikke gir seg når du pumper er det i hvertfall ikke brystspreng. Bor du et sted hvor de har ammepoliklinikk på sykehuset? Dra i såfall innom der, og hør om de på mammapoliklinikken (viktig at det er der! de er eksperter på bryst og er også de som tar mammografier) kan ta ultralyd av brystet for å se om det er en abcess (med verk) du har. Det gir i såfall ikke de typiske symptomene på brystbetennelse (man har ikke feber og det trenger ikke være rødt.), og det går heller ikke over med antibiotika. Trolig må det en drenering av brystet til for å bli kvitt det. (Jeg snakker av erfaring, dessverre. Men for min del var det ingen som forstod hva det var før det var gått nesten 2 uker.) Les på www.ammehjelpen.no (ev. ring en ammehjelper) og prøv de rådene de har. Ta videre kontakt med legen din eller ammepoliklinikken og se om de kan hjelpe. Ikke la dem avfeie deg i dagesvis med at det kan pumpes og masseres bort. Er det ikke borte ved hjelp av de vanlige tiltakene så krev det jeg forklarte over her. Det siste jeg vil si er. Dersom melkemengden blir mindre i det vonde brystet ... ikke legg inn absolutt alt av innsats på dét, så det andre brystet blir "ignorert" og dermed produserer mindre. Amm som normalt (eller gjerne mer) på det gode brystet så beholder du i hvertfall melken der. Så kan du opparbeide produksjonen igjen på det vonde brystet når det er leget. God bedring! Og husk at det bare er å sende meg en pm dersom det er noe mer du lurer på :-)
Gjest Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 sist i avsnitt to skulle det stå: Er det ikke borte *iløpet av et par dager* ved hjelp av de vanlige tiltakene så krev det jeg forklarte over her.
VerdensLykkeligste Skrevet 7. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. april 2008 takk for kjempe gode svar. håper det bedrer seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå