Gå til innhold

Ang. kommunen og sosialrapporten...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet sån ca tid kommunen bruker på en sosialrapport? vi har vert på 3 møter med dem, to på kommunen og et hjemmebesøk. Hjemmebesøket var i slutten av februar,men vi har ikke hørt noe fra dem enda.. Er det frekkt av oss å ringe til di nå å hørre hvordan det ligger an,attestene som vi har levert inn er vel bare gylig i 6mnd? vi leverte inn søknaden om adopsjon til kommunen med alle attestene våre i nov/des.

Håper noen kan svare på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har jobbet med barnevern i 10 år, og skrevet mange adopsjonssaker. Det er desverre slik at saksbehandler ofte må prioritere andre saker. Urettferdig for oss adoptanter men slik er virkeligheten på mange barnevernkontor. Barneverntjenesten jobber etter frister i forhold til meldinger og undersøkelser, og det oppstår også mange akutte hendelser som gjør at arbeid som kan legges unna blir bortprioritertDet kan også bli forsinkelser fordi saksbehandler blir syk. mitt råd er å kontakte barneverntjenesten snarest. Det er helt på sin plass å minne om rapporten, få info om grunnen til forsinkelse og forventet tidspunkt for når rapporten blir ferdig. Hvis det er slik at saksbehandler er syk, be om å få snakke med leder. Spør da om andre kan ferdigstille rapporten.

Lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi holdet på med sosilatrapporten tok det 10 mnd. far vi sendte søknaden og til den var ferdig.

Det tok 4 mnd. etter hjembesøket (hadde bare ett) før det var ferdig. Hadde da blitt lovet den ferdig opptil flere ganger så til slutt va jeg lei, ettrsom vi nærmet oss fristen for å fornye papirene for 3.gangen at jeg skrev skriftelig brev.

 

Det ble levert mandag morgen og ca. 6-7 timer senere fikk jeg tlf at jeg kunne komme opp og hente den for gjennomsyn. Møtte saksbehandleen på senteret her vi bor.

 

Så det er ikke frekt å rta en tlf å spørre for selv om de har andre saker som må prioriteres er det greit å vise litt innteresse selv også.

 

Ønsekr dere lykke til i resten av saksgangen frem til MÅLET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...