Gå til innhold

Hvordan vet jeg om jeg har SA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kom litt brun utflod i går, i dag tidlig kom det litt blod og jeg kontaktet legen.Var hos legen fikk sykmelding og beskjed om at dette kunne gå bra og at det kunne gå den gale veien.

Etter jeg kom hjem begynte jeg å blø mer, blør nå som en vanlig mens, men det har ikke kommet noen klumper eller noe! er 6+5 Jeg burde vel merke om fosteret kom ut eller???

Noen som har svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg hadde en SA i uke 6 så merket jeg ingen klumper. Fosteret er veldig lite på den tiden så tror ikke det er noe du nødvendigvis merker. Jeg hadde en vanlig mens blødning uten smerter eller klumper.

Dessverre.... håper det går bra med deg og spiren!!

Skrevet

du trenger absolutt ikke å merke at d kommer ut klomper. du kan bare blø som en vanlig mens da fosteret ikke er en centimeter en gang..

er du usikkert på hvordan d har gått så be om å få innvendig ultralyd hos gyn.

ellers så er d jo bare å vente å se hvor lenge blødningen varer å om symptomene forsvinner

Skrevet

Men da er det nok sikkert over å ut da...

Skrevet

jeg har lest om mange som blør mye og lenge og det går enda bra....ring legen i morgen og si at du er bekymret og trenger innvendig ul...Ikke bekymre deg unødvendig....bor du nært sykehus så kan du sikkert ringe jordmorvakta eller legevakta for å få det allerede i kveld.

Skrevet

Forresten....har du smerter? Jeg hadde mensmurringer og kramper da jeg hadde SA. Blødde MYE og klumper og jeg var 7 uker

Skrevet

Jeg har hatt både kraftig blødning og kramper i magen begge gangene jeg har vært gravid og det har gått fint. Så det er fortsatt håp. Jeg fikk høre av jordmoren at det ikke er normalt å blø under svangerskapet, men veldig vanlig.

Skrevet

Jeg blødde hele uke 5 og to dager av uke 6. Og nå er jeg 12+3:)

Hadde en sa i uke 7 en gang, da blødde jeg store klumper og hadde menssmerter. Men da hadde embryoet levd helt frem til dagen jeg mista (var på ul like før og så et bankende hjerte) Man vet jo sjelden hvor tidlig embryoet dør, derfor trenger man ikke å blø klumper.

Skal krysse fingrene for deg. Så får du be om en innvendig ul hos legen om en ukes tid!

Skrevet

Ja har litt smerter, kommer å går. stikker liksom i sånn at jeg rykker til. Blør en del men kommer kunn når jeg er på toalettet. kommer liksom ikke ut noe utenom etter jeg har tisset. startet med mørkt blod, men nå kommer det helt rødt klart blod.

Tok en frivillig abort for fire år siden. Men den gangen var jeg vel kanskje ca 10 uker på vei. a da kom det jo stor klomper.

Men jeg føler meg liksom ikke gravid lengere... har liksom vært i helt fin for i dag uten om at jeg har hat litt smerte i magen da. har ikke ømme pupper heller lengere, å ikke har jeg vært kvalm selv om jeg nesten ikke har klart å spise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...