Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Etter en mislykket ferber-metode.Må vi finne på noe annet.Gutten skrek til slutt i tre timer.Kan noen forklare oss no cry-metoden, trinn for trinn.Og redde kvelden her...
Gjest Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Ja det skulle jeg også gjerne hatt noen tips om... Vesla her har vært så flink til å sovne, men nå huler hun hver kveld...(bortsett fra i helga da hun og storebror sov borte). Hjemme er det bare jeg som klarer å roe henne, ikke min mann. Hun sovner inntil meg... Hater å bare la henne ligge å skrike... Brukte ferber metoden på storebror, men han hylte aldri så voldsomt som henne... vondt å høre på...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Kan bare hjelpe litt, for jeg har ikke lest hele boka. Men tror noe av vitsen er å gradvis redusere servicen, det som skal til for at barnet har sovnet før. Håper noen andre kan mer!
Gjest Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Hei! Jeg har akkurat fått meg boka og lest den og har begynt idag på "slagplanen" min Vil først bare si at no-cry måten tar tid, det er ikke gjort på et par kvelder som ferbermetoden. Man må være tålmodig og holde seg til planen. Ser man at planen ikke fungerer etter ti dager, må man gjøre noe annerledes, prøve noen av de andre tipsene eller rett og slett gi det lenger tid. Vil også anbefale å lese boka, for den er kjekk å ha for å slå opp i senere. Man husker jo ikke alt som sto der! På capris.no selger de den til 95,- Det er forskjellige løsninger til forskjellige barn. Som for nyfødte og for de over 4 mnd. For ammende, flaskebarn, samsovere, i egen seng-sovere etc. så man finner bare den/de tipsene som passer best. Et tips er for. eks "gently removal plan" Den kan ammende og flaskebarn bruke og går ut på å venne de av med å sovne til pupp/flaske. Man begynner som vanlig, gi melk der hvor du pleier og la barnet suge til det nesten sovner. Men idet barnet slutter å drikke, men istedet bare sutter på puppen/flaska så prøv forsiktig å lirke den ut av munnen. Det er ikke alltid det fungerer med en gang, begynner babyen å lete etter melka igjen gi pupp/flaske tilbake med en gang. Hold på slik til barnet sovner uten. Et tips er å holde de forsiktig under haka idet du tar puppen/flaska ut. Man kan også legge hånden til abayen på brystet/la babyen holde på flaska en stund etter at det har sovnet. Etter en ukes tid med dette kan man forvente at barnet sovner fint uten pupp/flaske i munnen. De vil mest sannsynlig da spytte ut flaska/puppen når den er tom, eller når de er mette. En annen løsning som hjelper halvtimesbarn på å sove lenegr er å ile til med en gang de viser antydning på å våkne og gjøre alt i sin makt på å prøve å få de til å sove lenger. Gi bryst, tilby flaske, smokk, rugg vogna, kos eller koseklut... Etter en ukes tid kan man også her forvente å se forbedringer. Barnet trenger ikke lenger hjelp på å sovne igjen selv. (høres egentlig helt bak mål ut, men det fungerer!! Har prøvd! ) En annen løsning er "keywords". Det går ut på å benytte seg av ord, setninger, en sang som man bruker kun idet barnet holder på å sovne. F.eks sssjjj... eller natta natta, sove nå, såsåsåså... hva som helst egentlig. Etterhvert vil barnet forbinde ordene med å falle i søvn og trenger ikke mer hjelp enn det. (Noe av det samme som sovekarins hysjhysj, tror jeg?) En annen løsning er en "lovey". Det er det jo veldig mange som bruker, en koseklut eller bamse eller hva enn babyen elsker å kose med. Den blir som en trøst for barnet og barnet vil finne trygghet i den. For de babyene som ikke virker som bryr seg om noen slik lovey, er det bare å begynne med det allikevel. Kjøp noe du liker og bruk den sammen med deg og barnet når det skal sove. Legg det mellom dere når dere koser før natta, la babyen leke med den i senga, ha den inntil dere når dere ammer/gir flaske etc. Etterhvert vil babyen bli vant med den og finne trygghet i den. Det er iallfall noen løsninger! Står enda flere i boken! Anbefales!
Gjest Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Fofatteren Elizabeth Pantley har en egen nettside : www.pantleys.com
Yrha Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 Takk for toppers innlegg, BluBb. Har benyttet meg av noen av disse metodene, men uten å ha lest boka Fungerte fint ja.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Så bra! Fant ut at noen av løsningene var noe jeg hadde gjort en stund selv også, som det å løpe til hver halvtime... Funka fint det! Boka er liksom bare fornuftig, med enkle aha! tips
lilleklompen *ganske klar* ;) Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 *BluBb* ; hvilken verson kjøpte du? Engelsk? Fant den ikke i norsk,men i dansk og var det svensk..?
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 Et lite tips: Jeg lånte No Cry Sleep Solution på biblioteket:)
Gjest Skrevet 8. april 2008 #12 Skrevet 8. april 2008 Jeg kjøpte den på engelsk. Teksten er veldig lett å forstå! Bibliotek med bra utvalg er bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå