Gå til innhold

Rettigheter ved fornyelse av kontrakt...


farmen

Anbefalte innlegg

er barnevernpedagog, jobber som pedagogisk leder i en bhg. Siden jeg ikke er utdannet førskolelærer, så får jeg jobben bare ett og ett år i gangen, dvs at jeg må søke for hvert år stillingen blir utlyst. Man får stillinga fast hvis man har vært i stillinga i 4 år eller mer.

Søknadsfristen gikk ut for noen dager siden, og stillinga starter 20/8 (samtidig som den kontrakten jeg har idag, går ut). Har fått termin 15/10. Jeg vet med sikkerhet at det er ønskelig at jeg fortsetter i stillinga. Nå er det sånn at jeg har fortalt det på jobb at jeg er ca 14 uker på vei. Da jeg fortalte det, virket det svært lite sannsynlig at kontrakten skulle fornyes. For hadde sjefen ikke visst om det, og jeg fikk jobben, så hadde jeg jo søkt meg 1 års permisjon fra jobb og kommet igjen..

Har sjefen lov å ikke innkalle meg til intervju og vurdere meg for stillingen siden jeg er gravid? Jeg holder på å tenke meg ihjel, fordi det er jo ikke kommet enda til det punkt at de er startet med intervju-runder..

I prinsippet forstår jeg jo godt at det blir noe vanskelig siden dem må sette inn noen i et vikariat for meg...Help me someone! Trenger tips og råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :)

 

Dette høres ikke rett ut. Tror nok ikke sjefen følger loven hvis han ikke innkaller deg på intervju og vurderer deg på lik linje med andre søkere. Uansett om du er gravid, skal ikke dette ha noe å si for vurdering av din arbeidskompetanse. Hvis han gjør d, går det under diskriminering og fagforening kan kobles inn. Håper du er organisert? Hvis du er organisert bør du ta en tlf til fagforeningen for å høre om dine rettigheter i forhold til dette.

 

Håper alt ordner seg for deg :)

 

Har forresten også termin 5/10. :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...