Gå til innhold

Dilemma dåp eller navnfest...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greia er den at jeg er døpt,datteren min er døpt(hun har en annen far enn han jeg venter barn med nå)Samboeren min er døpt også.Så kort og godt er vi alle døpt altså! Men samboer har lyst til å melde seg ut av stats kirken og har ikke lyst til å døpe babyen vår,men heller ha en fin navnefest.Jeg har satt meg på bakbeina ang dette lenge og har sagt at jeg syntes det vil være litt rart å ha et barn som er døpt og et som ikke er det..men i det siste har jeg tenkt mer og mer på at det kanskje ikke er så dumt likevel,blir jo dumt av meg å bare trumfe gjennom også..og kanskje er en navnefest en like flott opplevelse for alle.

Men jeg er usikker og vet ikke om det blir rart som sagt i forhold til mitt andre barn,selv om dette er en annen far...vanskelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke du skal tenke så mye på at alle dere andre er døpt i statskirka.

Tenk heller på dette:

-Er du/dere kristen?

-Kommer dere til å oppdra barnet i den kristene tro?

Jeg mener det viktigste å tenke på er om dere tror på det kirka står for.

Nå vet ikke jeg om du er troende eller ikke, men er du ikke det, kan jo du også melde deg ut av statskirken?

Så er dere 'likt'.

Datteren din kan jo ta stilling til det valget når hun blir gammel nok til det.

Lykke til med valget!

Gjør det som er rett for dere, diskuter dere fram til det som er best.

Å husk, barnet ditt står jo fritt til å døpe seg når h*n blir eldre :)

Skrevet

Hei!

Skjønner du har et problem der ja, spesielt i forhold til det at datteren din er døpt, vil bare si at jeg kjenner to søsken, den ene er ikke døpt og den andre er det, har ikke vært noen store problemer der, kanskje de har en fordel med at det er en av hvert kjønn da, ikke veit jeg, men lettere å sammenligne to jenter liksom!

Har aldri vært i navnfest, men de som har vært det sier at det har vært en fin opplevelse, og en flott feiring av barnet.

Lykke til, håper dere klarer å komme frem til en løsning der alle er fornøyde, det er en viktig beslutning å ta....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...