Hønemor ___ Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Minsten har streptokokker i halsen og har fått antibiotika . Men kan jeg blande det med drikke? prøvde å gi den ren men det gikk ikke. Legen sa ikke noe om hvor lenge han skal gå på det . hvor lenge har dere gitt behandling mot streptokokker?
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Streptokokkbehanding vet jeg ikke noe om, men jeg spurte om dette på apoteket da jeg fikk til minsten. Den var med blåbærsmak, og var igrunn ganske god, så jeg ga den litt før mat, i en sprøyte. Fikk beskjed om at dersom man blanda den i f.eks melka, så kunne man risikere at ungen ikke ville ha melk etterhvert, pga smaken.
Gemini77 Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Hviken kur fikk du? Vi fikk apocilling første gang, og skulle gå på det i 7-10 dager. Den tok ikke alt så vi fikk en ny som smakte bedre og den skulle han gå på i 10 dager. Her måtte vi sprøyte det inn i munnen hans med den målesprøyten for han ville ikke ta det frivillig. Sånn er det bare...
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 De pleier å smake helt forjævlig!! Jeg blandet det ut i litt sterk saft, litt yoghurt eller annet som jeg visse han fikk i seg alt av. Det er viktig at ikke mye medisin søles ut. Alt må tas! Vanligvis går man på 0,5 ml morgen 0,5 ml dag og 1 ml kveld i 10 dager ca, men det varierer. Ville ringt legen i morgen for å høre hvor lenge han skal ta medisinen. Veldig viktig å ikke slutte før tiden pga resistente bakterier!
Hønemor ___ Skrevet 7. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2008 Har fått apocillin . Han skal ha 5 ml morgen , 5 ml dag og 10 ml kveld. Så da må jeg bare holde han fast og sprute inn? uff.. men han må jo ha det..
Sjefsmegga Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Jeg blanda det i litt sterk solbærsaft ( ca 40ml), da fikk jeg lurt i ungen det på flaska...
ayla05 Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 hvor gammel er ungen din? mi snuppe er veldig egen og så lenge hun får bestemme selv går det meste greit. he he. så her tar vi det i en målesprøyte og så får hun sprøyte det inn selv. og hun tar det uansett smak. dette har hun gjort siden hun var 1,5 år (hatt mye halsbetennelser og uvi så en del kurer har det blitt desverre). før det fikk jeg naboen til å komme og hjelpe meg eller andre for å holde henne og bare sprøyte i. prøv å sprøyt bakerst på ene siden med ei målesprøyte og hold hodet bakover. aldri morsomt når medisin skal tvinges i ungene. lykke til!!!
Hønemor ___ Skrevet 7. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. april 2008 Han er 2 år. jeg ga han det nå men han spruter ut en del av det igjen. ikke mye moro det her nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå