Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Sniker meg inn her en liten tur fra 1.tri. Trodde egentlig at man skulle ta folsyre til man var 3 mnd på vei, altså til 12+0, men leste på pakka at d sto inntil 3 mnd etter oppstått graviditet.. Og d blir vel i uke 14 el no? Litt forvirra.. (er 11+4 idag, og glasset er snart tomt).. Noen som vet?
Mamma mjaua Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 man skal ta de i 1. trim, altså de første 12 ukene av graviditeten (t10 uker hvor barnet er til).
Sharlis Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Det har ikke noe å si om du tar folinsyre resten av graviditeten..mange som gjør det. Du kan aldri ta overdose eller få for mye av det folinsyre siden det som blir til overs blir skilt ut gjennom urinen. Ta folinsyre til glasset er tomt..det er den første tiden som er viktigs i forhold til ryggmargsbrokk. Jeg har tatt 10 ganger mere dose folinsyre helt til jeg var 16-17 uker.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2008 Takk for hjelpen, jenter! Jeg tror jeg kjøper inn et nytt glass, og tar i 2 uker til, så er jeg på den sikre siden=)
Gjest Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Folsyre skal tas de første 12 ukene,men da i en pakning som heter GRAVID, som inneholder 0,4 mg folsyre. Etter desse 12 ukene skal du begynne på noe som heter Multivitaminer som inneholder 0,2 mg folsyre fordi barnet trenger ikke så mye tilførsel av folsyre etter de 12 første ukene. Desse multivitaminene kan tas fra uke 12- ut svangerskapet.
Mama B Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Jeg slutta i uke 12. Jormoren sa det var helt fint,,.
ChellBell - har født! Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Jeg sluttet et par dager før jeg var 12 uker for blodprøvene viste at jeg hadde altfor mye folsyre i kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå