Gå til innhold

Jeg kan jo ikke være helt frisk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror kanskje jeg sliter med en spiseforstyrrelse. Har hatt det før, å aldri hatt noe godt forhold til mat..

Nå får jeg helt panikk om kcal i løpet av en dag går over 800. Men det værste er vel at jeg begynner å få panikk når det nærmer seg 600.. Jeg har liksom fått det for meg at da er det nok. Så jeg spiser vel som regel mellom 600-800 kcal i løpet av dagen. I tillegg så trener jeg nesten hver dag..

Huff.. Det er så slitsomt med sånne tenker hele forbanna tiden!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er klar over at man øker faren for å legge på seg om man spiser under 1200 cal for dag ja (mer om man trener)? Da går nemlig kroppen inn i sparemodus, og tar vare på hver bidige kalori. Spiser man derimot tilstrekkelig næring slik at kroppen ikke tror den sulter vil man faktisk gå ned i vekt pga kroppen gir slipp på en del av inntaket.

Forøvrig bør du prate med legen din, for om maten styrer livet ditt så til de grader trenger du hjelp.

Skrevet

Ja, jeg vet det så godt, det er jo derfor jeg tror jeg sliter med en spiseforstyrrelse..

Vet ikke om jeg tørr å gå til legen.. For han ga meg slankepiller for noen mnd. siden.. Å jeg har jo tatt av en del siden da (var overvektig).. Men nå klarer jeg ikke å stoppe.. =( Men han burde kanskje utredet meg litt ordentlig før han ga meg det..

Skrevet

Ja det burde han kanskje. Men om du ikke har hatt spiseforstyrrelser før så er det jo vanskelig selv for en lege å vite om du vil utvikle det. Men legen er der uansett for å hjelpe deg, så ring og få deg en time og vær ærlig. Husk på at selv om du var/er overvektig så er det langt bedre med en sunn og stor kropp enn en avmagret usunn skrott.

Skrevet

Dette kan du dø av. Søk hjelp. 600 kalorier er det min 6 måneder gamle baby får i seg via morsmelken hver dag.

• 1 år senere...
Skrevet

mange syke damer her inne!

Kan dø av det på lang sikt. Langsomt tappes kroppen for næring, og hjernen begynner å tørke inn.

Så begynner organer som lever og nyrer å svikte. Blodet får ikke nok jern og mineraler. Hjertet strever.

Er det sånne mødre vi vil være for våre barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...