Sessa ruger igjen... Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Vi sliter med legginga for tiden, har hatt en god rutine som har fungert kjempe bra, men etter påske og sykdom så har ting blitt verre igjen. Hun nekter å legge seg ned og vil ha vann hele tiden. Så vi har begynt å forhandle med henne. "Ta smokken og legg deg ned så skal jeg synge for deg" "Legg deg ned så skal jeg hente vann til deg" Veldig ofte drikker hun litt før hun gir fra seg flasken og vil vi skal hente mer vann til henne. Dette har vi forstått betyr at vi skal gå ut, så vi ber henne legge seg ned og går (sier at vi kommer om hun roper på oss). Dersom vi kommer inn med vann så setter hun seg bare opp i sengen så vi venter gjerne til hun begynner å rope etter oss. Etter et par runder med dette sovner hun av seg selv før hun begynner mase på vann igjen. Lurer på om vi gjør oss selv en bjørnetjeneste ved å forhandle med henne på denne måten? Kan liksom ikke se at vi gjør det, og det fungerer jo som bare det, men trenger bare å veksle litt meninger med dere. Hun er 20 mnd.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Jeg vil si at dere gjør dere selv en bjørnetjeneste. Jeg ville sagt at nå er det natta bedt henne legge seg ned igjen for og sove og gått ut .Det ville jeg ha gjort helt til hun hadde sovnet.Hver gang. Jeg vet det er vanskligt og gjøre men etter et par dager skjønner hun at hun ikke kommer noe vei med det og blir lei.Men det gjelder og være konsekvent og ikke gi dere.
Sjokoladekaka Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Eg har alltid hatt grei legging av ungane. Om det er det eg gjer eller ungane sin fortjeneste, veit eg ikkje. Men eg har alltid gjort det sånn; senga er til å sove i. Skal det lesast eller syngast, blir dette gjort FØR vi går på rommet. Så legg eg ungen, seier god natt, og går ut. Enkelt og greit. Eg hadde aldri begynt å forhandle med ungen. Det lønner seg ikkje, som dokke erfarer:)
Sessa ruger igjen... Skrevet 7. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2008 Men saken er at å forhandle med henne faktisk funker! I motsetning til alle andre triks i boka og vi har prøvd det meste det siste året! Vi har til og med vært innom ferber, prøvde det to dager, men ga opp begge gangene etter kun kort tid fordi hun kastet opp på andre skriketokt etter kun ett minutt. Hun har veldig lett for å kaste opp hvis hun hoster voldsomt eller gråter voldsomt, så vi har ikke så lyst til å forlate henne i rommet i en situasjon der vi vet hun begynner å gråte veldig. Det er ved legginga det er et stort problem. Erfaringen vår viser at dersom hun har en bra legging så sover hun godt på natten, så vi vil gjerne at legginga skal foreløpe uten at hun gråter o.l. Lurer egentlig bare på hva som kan bli feil ved at vi forhandler...
Mersa og gutta <3 Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Hvis forhandling funker så kan dere vel fortsette med det? Bare ikke forhandl dere ihjel :-) Og, oi!! 20 mnd!!! Tiden går fort!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå