Gå til innhold

Tips til hva jeg kan strikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å ta opp strikkingen og prøve å strikke noe til babyen i magen. Har nå strikket den omslagsskjorten til nøstebarn og den var jo lett å få til , til og med for meg som er nybegynner..

Noen tips til hva jeg kan strikke som er lett og gøy?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat strikka en sparkebukse. Litt mere utfordrende enn å strikke bare vogntepper og slik og veldig gøy. Nå har jeg starta på jakken :)

Skrevet

Nøstebarnoppskriftene er som regel veldig enkle, men også veldig anvennelige.

Voksejakken er fin og den kan du strikke i to farver(en rille i hver sin farve).

Mor signes babyteppe blir helt fantastisg godt om du velger silke/merino ull garnet og hekler en kant i en annen farve rundt(om du eller noen du kjenner kan hekle litt)

Sokkene som blir strikket fram og tilbake i ett stykke og sydd samen bak er supre. De går helt opp til knærne og sitter på foten.

Tovevottene er lette og varme.

Sparkebuksen med dobbel ribbestrikk i livet og rundt anklene er veldig fin og den har du en stund.

Jeg liker de fleste oppskriftene fra nøstebarn, men disse er greie til å begyne med.

Skrevet

Jeg har bedt mamma strikke en søt "dress" med laaang spiss hette =) Dersom det hørtes interessant ut, send meg en pm så kan jeg scanne oppskriften å sende deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...