Mammaen til Lillegutt Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Jeg har lyst til å ta opp strikkingen og prøve å strikke noe til babyen i magen. Har nå strikket den omslagsskjorten til nøstebarn og den var jo lett å få til , til og med for meg som er nybegynner.. Noen tips til hva jeg kan strikke som er lett og gøy?
1prinsesse+2engler Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Har akkurat strikka en sparkebukse. Litt mere utfordrende enn å strikke bare vogntepper og slik og veldig gøy. Nå har jeg starta på jakken
Gjest mphs Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Nøstebarnoppskriftene er som regel veldig enkle, men også veldig anvennelige. Voksejakken er fin og den kan du strikke i to farver(en rille i hver sin farve). Mor signes babyteppe blir helt fantastisg godt om du velger silke/merino ull garnet og hekler en kant i en annen farve rundt(om du eller noen du kjenner kan hekle litt) Sokkene som blir strikket fram og tilbake i ett stykke og sydd samen bak er supre. De går helt opp til knærne og sitter på foten. Tovevottene er lette og varme. Sparkebuksen med dobbel ribbestrikk i livet og rundt anklene er veldig fin og den har du en stund. Jeg liker de fleste oppskriftene fra nøstebarn, men disse er greie til å begyne med.
playground princess Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Jeg har bedt mamma strikke en søt "dress" med laaang spiss hette =) Dersom det hørtes interessant ut, send meg en pm så kan jeg scanne oppskriften å sende deg.
Bobine Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 På http://www.garnstudio.com/lang/no/kategori_oversikt.php er det masse fine oppskrifter :-)
playground princess Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Her er forresten et bilde av dressen, http://dynamic.protu.no/pictures/120/dyndigi36135.jpg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå