Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert kjempedumt spørsmål...hehe..., men kan man fortsette å bruke hydrokortison-krem under graviditeten?

Finner ikke pakningsvedelgget...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tviler jeg på. Det er sterke saker,du må nok spørre legen.

Eg fikk jo til å med ikje ha fotsopp krem nå når eg e gravid. Det e ikje såå sterk krem så hydrokorthison...!

Aldi bruk noe før du snakker me fast legen din e min mening!

Skrevet

Som hovedregel skal en ikke bruke kortisonsalver under svangerskapet, men dette er en sak man avveier sammen med lege i forhold til hvor store plager en har med eksemen. Manges eksem blusser jo noe voldsomt opp når en blir gravid, og trenger fortsatt å bruke medikamenter mot allergi/eksem.

Snakk med fastlegen din, hydrokortison er jo ikke av de strerkeste salvene, så dere finner sikkert ei løsning :)

Skrevet

Joda, kan bruke det, men skal ikke overdrive bruken. Jeg er veldig plaget med eksem og har vært det fra jeg ble født. Eksemen har ikke akkurat blitt bedre under svangerskapene, og har i samråd med leger, gynekologer og jordmødre fått beskjed om at jeg kan bruke det. Det skal ikke overdrives, men jeg skal bruke det så jeg unngår å få større sår hvor det eventuelt lett kan bli betennelse i osv. Jeg bruker kortisonsalver som er av den sterkeste gruppen. Både denne og sist gang er det risikosvangerskap med meg, så blir ekstra tett oppfulgt og derfor har jeg fått mange legers, gyn og jordmødres syn på dette og alle de mener det er ok, så lenge det ikke overdrives og brukes kun når jeg virkelig må.....

Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg får høre med legen da.

Er plaget med eksem på albuene, knærne og den ene leggen.

Vet ikke hvordan det skal gå hvis jeg ikke kan smøre meg med kortison-salven min....

Finner vell en løsning! :)

Skrevet

Kan bruke hydrokortison. Men ikke overdriv bruken. Har selv eksem på hendene og bruker det. Er kun i store mengder at det har påvirkning på fostret. Men hør med legen din for sikkerhetskyld.

Skrevet

Du får helt sikkert bruke hydrokorthison pga eksemen,mn allti greit å høre me lege siden en har en liten å ta hensyn til:)

Skrevet

Du kan bruke kortison krem i kortere perioder av gangen. Men kortison tabletter skal IKKE brukes da det kan gi store foster skader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...