Gå til innhold

ang. barnets vekt og UL, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heihei! titter innom fra 2.trimester;) lurte på om noen at dere visste om man kan ta en UL på slutten av svangerskapet for å se ca hvor mye barnet veien osv? for barn over 4 kg blir jo vurdert ved keisersnitt? eller? ei veninne av meg fødte nettopp, hun lå i nesten to døgn og kom ingen vei med fødselen, selv om de satte henne på kur. bekkene hennes var for lite. men kan man ikke finne utav slikt på forhånd? barnet hennes veide 3,8kg. ikke det at jeg vil ha keisersnitt, er bare jeg som lurer for har litt fødselsangst når det gjelder at barnet skal komme ut.. reier og slikt bryr jeg meg ike så mye om, men selve utdrivelsen.. er takknemlig for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 kg grensen er kun hvis barnet sitter med rumpa ned. Altså at det er seteflødsel du skal igjennom. Ellers har det ingenting å si om barnet er større enn 4 kg.

Jeg har fått estimert gutten min ved forrige svangerskap og fikk vite at han var rundt 4200 gram. Han kom ut og var 3570 gram, så de beregningene skal man ta med en klype salt..

Skrevet

ok, takk for svar:) jeg har kanskje fått feil info da, hehe..

Skrevet

Jeg vil også si at det er gjetting de driver med når de anslår vekt på babyen.

Forrige svangerskap hadde jeg en ganske sen ul der legen sa at babyen kom til å veie ca 4-4,5 kg, ut kom en liten tass på 3347 g og 48 cm. :o)

Skrevet

Når det gjelder grensen for keisersnitt må ivertfall den være feil. Det er vanlig å føde barn på over 4 kg uten problem.

Jordmora mi sa at det skal komme nye standarder for kva som blir regna for innenfor normalen og det er ca 3500-4200.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...