C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Kan man ta det? Har hatt lyst lenge , men har glemt å spørre lege om dette er ok.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 solarium er ikke farlig. MEN som gravid er huden din mye mer utsatt for pigmentforandringer så ta hennsyn til d og bruk minimum faktor 15 på kroppen og 30 i ansiktet.
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 7. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2008 Oki, tusen takk Gleder meg allerede!
prinsesse08 Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Må en smøre seg med solkrem når en tar solarium??
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 ja selvfølgelig må man d. vet at d er mange som tror man ikke trenger å smøre seg i solarium. men det skal man absolutt gjøre. i solariumet er det faktisk fler av di strålene som gir hudkreft en di strålene som gjør deg brun:(
Mama B Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Det er ikke anbefalt å ta solarium eller sole seg for mye man er gravid, det er rett og slett fordi fosteret kan bli overopphetet. Det er det siste jeg har lest. Kun korte perioder i solen er anbefalt står det.. Holder meg langt unna solarium jeg iallefall.. MEN man blir jo paranoid hvis man skal følge alle råd, da får man jo ikke gjort noe mens man er gravid! går sikkert bra å ta solarium hvis du ikke ligger lenger enn et kvarter eller noe?
Sauen Shaun Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 I følge kreftforeningen skal man ikke bruke solkrem ved soling i solarium. Men det står ikke hvorfor??? Tror det er større sjanse at man blir overopphetet ved soling ute enn ved solarium. Vær obs på pigmentforandringer i huden, og stopp å sole deg dersom du merker dette. Babyen kan reagere på lys, så det kan være greit å legge ett håndkle over magen.
nr-4-i-oktober Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 I følge de siste anbefalingene jeg såg, skal man uansett ikke smøre seg de første 15 min man er i sola. Solkrem inneholder vel ikke bare bra stoffer, og huden har godt av litt sol.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 hva i alle dager. kreftforeningen er jo imot solarium uten solkrem! md solkrem er anbefalt av den amrikanske kreftforeningen!! når jeg utdannet meg som hudpleier hadde jeg eksamen i sol og solskader. jeg fikk en 5er på denne eksamenen så jeg skulle tro at jeg hadde kunskapen på plass... å man skal helst smøre seg 30 minutter før man går ut i solen. som hudpleier anbefaler vi solkrem fra mars til november hver dag. dette for og unngå solskader!
Sauen Shaun Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 Nei jeg vet ikke jeg. Men gikk inn på siden idag og da stod det at man ikke skulle smøre seg?!? Men de anbefaler ikke solarium da pga kreftfaren.
prinsesse08 Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 Tror jeg dropper solariumet jeg å kjøper nytt solpudder:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå