Gå til innhold

Hva baker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Regner med at flere som meg planlegger å bake litt nå når vi er gått ut i permisjon, veldig kjekt med ting i fryseren til etter fødselen :)

Jeg hadde tenkt på kanlesnurrer og sjokoladekake (i langpanne). I tillegg tenker jeg lage en hjemmelaget pizza, skjære i passende stykker og hive i fryseren. Dette blir niste til far under fødselen.

Hvis noen har noen gode oppskrifter (både på kanlesnurrer, sjokoladekake eller annet godt), så mottas de med stor takk =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis mye godt i ferdigvare, nå om dagen ;->

Skrevet

Ja, det er jo sant. Men nå er det jo greit å ha litt for å få dagene til å gå, så nå vil jeg bake selv =)

Skrevet

Møllerens brownies, på pose, er god. Smaker ikke juks, og fyller en stor langpanne. Nok til opptil flere gjeste-visitter! :)

Skrevet

Jeg baker hele tiden uansett, og hvis jeg skulle slippe opp for inspirasjon går jeg amok her:

www.detsoteliv.no

Anbefales på det varmeste :-)

Skrevet

Ja, det er kjekt å bake....og når jeg først er i gang setter jeg flere deiger. Her er to av mine oppskrifter:

Horn:

50 gr. gjær

1.2 l melk/vann

100 gr. smør (smeltes)

salt

ca. 3 l. hvetemel.

Av dette lager jeg vanlig horn, fylte horn (pesto, soltørkede tomater, tapenader o.l. - godt ved siden av salater) Pizzahorn, fyll de med stekte pølser og ketchup (favoritt hos min 4 påring) Man kan også ha oppi anis i deigen, oglage aniskringler...mmmm...det er jo veldig godt !

Søt deig:

50 gr. gjær

3 1/5 dl. melk

90 gr. smør (smeltes)

90 gr. sukker

1/2 - 1 ts kardemomme

500 gr. hvetemel

Lager dobbelt og deler opp deigen og lager boller, skoleboller, fylte kringler med vaniljekrem, kanelsnurrer....

Fryser og varmer i ovnen for så å ta på melisglasur og kokos osv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...