Gå til innhold

Ang.setefødsel....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste et annet innlegg her inne nå nettopp om en veldig positiv opplevelse med setefødsel..

Hun var jo 3.gangs fødende da,,

Lurte bare på om det hadde vært like "enkelt" hvis man var førstegangs-fødende?

Det anbefales vel ikke til de som er førstegang?

Høres ganske xtremt ut..hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg er førstegangs og skal føde i sete. Ble anbefalt det fordi bekkenet var stort nok til det.

Skrevet

Fikk min første i seteleie! Gikk fint det da!!

Skrevet

Hei.. fødte også mi første i seteleie.. gikk helt fint d.. og når jeg fikk tvillingene satt begge i sete, men d var risikoen for stor til den ene tvillingen, så ble planlagt keisersnitt. Hadde jeg vært garantert at hun hadde taklet fødselen hadde jeg valgt dobbel setefødsel framfor keisersnitt!!!!

Skrevet

Og jeg foedte i sete med foerste barn, stort nok bekken og veldig forberedt og motivert. Man ville gaa mot keisersnitt etter mange timers jobb, fordi det ikke gikk framover kjapt nok, men jeg var taalmodig og ba om aa faa fortsette, hvilte litt, fikk maks aapning, gikk paa an igjen og en time senere var hun ute. En flott opplevelser. Null revning, et lite klipp (5 sting) som jeg ikke helt vet hvor er den dag i dag. Hodet kom ut paa en lett pressri. Anbefaler dersom bekkenmaal er i orden og man er motivert for det.

Det var mer foer i tiden, da man ikke var forberedt at det skjedde ting. Det er ikke noe mer risiko med en grundig planlagt setefoedsel enn det er for en vaginal foedsel. Jordmor sa til meg at med planlagte setebarn vet man jo hvor store bekkenmaal moren har, det vet man sjelden med en foerstegangsgravid som foeder vaginalt, og hvor hodet kommer foerst. "Du kan foede paa tvers" sa de om mine bekkenmaal, og dette gjoerde meg helt rolig.

Vi hadde en god runde paa dette for en uke siden, bla deg ca en uke bakover og les foedselsopplevelser dersom du vil. =o) Lykke til med valget, faar jeg setebarn denne gangen ogsaa, foeder jeg vaginalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...