Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Ser ikke ut som om hun plages av det, og hun promper en del men hun har ikke bæsjet på 5 dager. Hun er 5,5 mnd og fullammer ennå både dag og natt og hun har begynt med litt fast føde. Hva skal jeg gjøre???
Gjest Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Så lenge du fullammer er det ikke noe problem. Kan gå opptil 14 dager. Men hvis du er bekymret, og likevel gir fast føde, kan du prøve med litt sviskemos. Det pleier å hjelpe.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Kan prøve å gi henne litt sviskepure eller sviskesaft.. Maltekstrakt fungerer også Gi bare litt første gangen, har ofte veldig effekt!
C&B♥♀07+♂10♥ Lykkelig :) Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 prøv å gi henne litt sviskemos..=)det gjør jeg, og magen hennes er som regel i gjenge igjen etter en time=)
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Har prøvd sviskemos men det virket ikke, hun plages ikke av vondt i magen- Gråter ikke så jeg tror ikke hun plages og hun promper en del. Skal kjøpe sviskesaft og prøve det og jeg har prøvd med malt i vannet, likte smaken og drakk en del uten hell. Vet at det kan gå 14 dager imellom men det er så uvant siden hun bæsjet hver dag (annen hver før). Takk for tips
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Samme skjedde mi,ringte HS og fikk følgende råd: ta fram tempen! ta på masse babyolje,og ta opp i rompa. Ta den forsiktig inn og ut. Den skal jo ikke for langt opp heller.. etter noen ganger med det og endel olje,sto spruten! Hehe
2-barns mor Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Ikke uvanlig at de blir tregere i magen når du begynner med fast føde. Jeg ville prøvd å lage sviskemosen selv, den har mer effekt enn den du kjøper. Man putter stenfrie svisker i en kjele og har vann til sviskene dekkes. Kok opp og mos med stavmikser. Spe med vann hvis konsistensen blir for tykk. Putt det i et isterningsbrett og frys ned. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå