Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er nå 5 mnd og har de siste 14 dagene sovet kun korte økter på dagtid. Han er våken i 1,5 - 2 timer også sover han 30-40 min. Før kunne han jo sove 1,5 t to ganger om dagen.

Er dette noe som skjer i denne alderen eller?

Har vel prøvd det meste; sove i stua, på verandaen, i senga, i vogn på tur, på rom med vindu på gløtt etc..... men nei.

I går var vi i familieselskap og han glimtet til å sov i 2 timer!!!! Typisk det når alle venter på å få hilse på han:) Men det var unntaket, for i dag er vi tilbake til hverdagen.

Begynner de å sove litt mer igjen på dagtid når de blir 5-6 mnd eller blir det bare mindre og mindre søvn på dagtid?

Noen med erfaringer / tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søvnmønstrene kan forandre seg inni mellom, kanskje du kan la det gå litt lengre tid før du legger han?

Så vil jeg på det sterkeste anbefale fast sovested, det hørtes veldig forvirrende ut for gutten din å ligge på så mange forskjellige plasser. Bruk senga eller legg han ute i vogna. Det er viktig å gi barnet forutsigbarhet så han skjønner hva han skal, nemlig sove :)

Jenta mi er snart 9 mnd, og har begynt å sove et par timer nå fordelt på 2 - 3 lurer, tidligere har det vært fra 30 min - 1 time.

Skrevet

Han har en fast bag inne han ligger i på stua, ellers er det senga eller vogna. Men kan jo selvfølgelig prøve å kutte ut en "bag" og la han sove på samme sted hver gang - enten vogna ute eller senga inne.

Takk for tips:)

Skrevet

flere erfaringer/tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...