Gå til innhold

olje til babymassasje og til badevannet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har blandet egen olje til babymassasje. Består av 1 del olivenolje, 1 del solsikkeolje og 1 del søt mandelolje. Noen som har erfaring som vet om dette høres greit ut? Alle oljene er kaldpresset og urafinerte.

Og så det jeg entlig lurer på: Kan denne oljen også brukes i badevannet i stedet for f.eks natusan babyolje? Eller har den ferdige babyoljen andre egenskaper som er bedre egnet for bad?

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

denne oljen høres fin ut både til babymassasje og til å ha i bade vannet, så lenge oljene er av god kvalitet og er spiselig :)

det er mye bedre med oljer som du lager selv, så fram til at disse er av god kvalitet, kaldpressede og vegetabilske (gjerne økologsik)

- da vet du at den ikke inneholder stoffer som er skadelige og ødeleggende, det er heller tvert om, de er fulle av vitaminer og mineraler som huden får til å absorbere og nyter godt av.

*problemet med ferdig lagede oljer er at det er mineral oljer, og inneholder farlige stoffer for huden.

Man kan sjekke innholdslista for hudprodukter og den skal ikke inneholde:

*paraffinum eller paraffinum liquidium

*petrolatum

*vaselin

*medisinsk hvitolje

Mineral oljer er rimelige og derfor ofte brukt, problemet er at den legger seg som en hinne utenpå huden og forstyrrer hudens naturlige funksjoner.

Til et spedbarn skal man heller ikke bruke eteriske oljer (aromaterapi oljer) fordi disse brukes med terapeutiske formål, og virker stimulerende på nervesystemet.

bruker man dette på småbarn, risikerer man å overstimulere nervesystemt, både fordi huden deres er tynnere enn hos voksne, men også fordi et spedbarns nervesystem enda ikke er fullt utviklet.

eksempel på vegetabilske mat oljer som man kan bruke :

solsikkeolje, mandelolje, tistelolje, olivenolje.

man kan også blande i f.eks. sesamolje, aprikoskjerneolje, hvetekimolje( denne er stapp fulle av vitamin e som huden er veldig glad i )

* forsikre deg om at oljen du kjøper er av god kvalitet og kaldpresset, gjerne økologisk

Jeg driver selv med babymassasje og blander alle mine oljer selv,

jeg bruker en blanding av oliven olje, sesam olje og hvetekim olje.

jeg smører meg inn selv også i denne oljen, fordi den hjelper mot min tørre hud.

jeg lager også olje som jeg selger, så bor du i trondheims området og er interisert, så ta gjerne kontakt på tlf: 45 46 81 72 el

www.baby-massasje.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...